{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

با ثروتمندترین ابر قهرمانان سینما آشنا شوید

با ثروتمندترین ابر قهرمانان سینما آشنا شوید
کدخبر : 16237

ر حالی که برخی از آن‌ها مانند مرد عنکبوتی از مشکلات مالی رنج می‌برند، اما بیشتر ابرقهرمان‌ها هیچ‌ نوع مشکل مالی ندارند و در دسته ثروتمندان جامعه طبقه‌بندی می‌شوند.

هنرام‌روز: تبدیل‌شدن به یک ابرقهرمان‌ واقعا چقدر هزینه دارد؟ قطعا نه لباس‌ها و تجهیزات ابرقهرمان‌ها ارزان است و نه آموزش‌ها و ورزش‌هایی که باعث می‌شوند یک ابرقهرمان در بهترین شرایط روحی و فیزیکی قرار بگیرد. بنابراین به جرات می‌توان گفت که ابرقهرمان‌‌شدن چندان ارزان نیست. همین امر باعث شده برخی از مخاطبان مدام از خودشان سوال کنند که مگر ابرقهرمان‌ها چقدر پول دارند که مقداری از آن را صرف ماجراجویی‌های ابرقهرمانی‌شان می‌کنند؟ در ادامه به معرفی چندتا از ثروتمندترین آن‌ها می‌پردازیم. 

اما فراست یا ملکه سفید

شاید تعجب کنید اگر بدانید که اما فراست بسیار ثروتمند است. بر خلاف پروفسور ایکس، فراست ثروت خود را با استفاده از تسلطی که بر مردان باشگاه هلفایر دارد و قابلیت خود در فریب دادن آن‌ها به دست آورده زیرا او می‌تواند آن‌ها را متقاعد کند که پول بیشتری پرداخت کنند. علاوه‌براین، اما فراست اکنون به عنوان مدیر عامل موسسه‌ی بین‌المللی فراست هم درآمد خاص خودش را دارد.

فراست در ابتدا یک بی‌خانمان بود که از رقصیدن پول در می‌آورد اما هم اکنون یکی از معدود میلیاردرهای مارول است و بنابراین می‌توان گفت که واقعا برای پولش زحمت کشیده است. این ابر شرور که بعدها به یکی از متحدان مردان ایکس تبدیل شد درست همانند خاویر از پولش برای تامین مالی این گروه استفاده می‌کرد. اگرچه اما فراست تنها در فیلم «مردان ایکس: بهترینها» دیده شده، اما کاملا واضح بود که او به دلیل مشارکت در باشگاه هلفایر، این چنین ثروتمند شده است.

پروفسور ایکس یا چارلز فرانسیس خاویر

پروفسور ایکس نه تنها یکی از قدرتمندترین اعضای گروه مردان ایکس و رهبر آن‌هاست، بلکه مردی بسیار ثروتمند نیز هست. درست همانند بروس وین، ثروت پروفسور ایکس از ناپدری‌اش به او ارث رسیده است. پروفسور ایکس همان کسی است که تمام گروه مردان ایکس را تامین می‌کند و تامین مخارج مالی مدرسه‌ی خود یعنی مدرسه‌ی خاویر برای کودکان جهش یافته را هم بر عهده دارد.

این مدرسه همه کاری برای این کودکان و نوجوانان انجام می‌دهد از نگهداری جهش ‌یافته‌های جوانی که دانش آموزان مدرسه هستند گرفته تا پرداخت هزینه‌ی ابزارها و ماشین ‌آلات گران قیمتی که مردان ایکس در ماموریت هایشان از آن‌ها استفاده می‌کنند. در حالی که او حامی مالی اصلی مردان ایکس است، هیچ یک از فیلم‌های مردان ایکس حول محور او ساخته نشده‌اند و به این موضوع نپرداخته‌اند که خاویر یا همان پروفسور ایکس واقعا چقدر ثروتمند است. با این حال در «مردان ایکس: بهترین‌ها» ما مگنیتو را می‌بینیم که به زندگی بی‌نظیری که خاویر در دوران کودکی داشته اشاره می‌کند.

 

فیلم خارجی

پلنگ سیاه یا تی چالا

تی چالا فرمانروای واکاندا است و با اینکه چنین منصبی مسئولیت‌های زیادی دارد اما مزایای زیادی را هم برای او به ارمغان آورده است. تی چالا ویبرانیوم دارد که یکی از فلزات کمیاب بومی واکانداست و همین فلز ثروت زیادی را برای او به ارمغان آورده زیرا هر گرم از آن چیزی در حدود ۱۰۰۰۰ دلار ارزش دارد.

ویبرانیوم به پیشرفت فناوری در واکاندا کمک کرده و از آنجایی که واکاندا سرشار از این ماده‌ی معدنی است تی چالا به پادشاهی ثروتمند تبدیل شده است. بنابراین پلنگ سیاه با خالص ثروت ۵۰۰ میلیارد دلاری، یکی از ثروتمندترین ابرقهرمانانی است که تاکنون دنیای مارول به چشم خود دیده است. با درگذشت غم انگیز ستاره‌ی این نقش، بوزمن که در داستان فیلم «پلنگ سیاه: واکاندا برای همیشه» هم گنجانده شد، متاسفانه طرفداران این ابرقهرمان دیگر هرگز او را نخواهند دید.

فیلم خارجی

 رید ریچاردز یا آقای شگفت‌انگیز

رید ریچاردز یا همان آقای شگفت انگیز نه تنها رهبری تیم چهار شگفت‌انگیز را بر عهده دارد، بلکه نبوغ او توانسته در طول سال‌ها ثروت زیادی را برایش به ارمغان آورد. رید که در بیست سالگی توانست مدرک خود را دریافت کند، ابزارهای زیادی را اختراع کرد و همین ابزارها باعث شدند که بتواند ثروتمند شود. علاوه بر این، رید پولی را که به دست آورده برای پیشرفت‌های علمی سرمایه‌ گذاری کرد و به دولت ایالات متحده کمک کرد تا برای جنگ‌های بعدی آماده‌تر از قبل شود.

رید به لطف سرمایه گذاری هوشمندانه و ثبت اختراعات منحصربه‌فردش، توانسته ثروت زیادی برای خود جمع کند و پنج طبقه‌ی کامل ساختمان باکستر در شهر نیویورک را اجاره کند. داستان ۴ شوالیه مارول دقیقا به بررسی این موضوع می‌پردازد که وقتی رید به فرد مرموزی اعتماد کرد و سرمایه‌اش را به او داد چه اتفاقی برای تیم ۴ شگفت انگیز افتاد. آن‌ها مجبور شدند از ساختمان باکستر به یک آپارتمان کوچک نقل مکان کنند، زیرا رید تمام ثروتش را از دست داده بود. با این حال، او به زودی توانست دوباره ثروتش را به دست آورد و مجددا از آن برای مبارزه با شر و بدی استفاده کرد.

رید در فیلم‌های زیادی از جمله فیلم ساخته شده به کارگردانی تیم استوری با بازی ایوان گرافورد و راه اندازی مجدد اما ناموفق «چهار شگفت انگیز» با بازی مایلز تلر در سال ۲۰۱۵ ظاهر شد و به تازگی هم جان کرازینسکی نسخه‌ای متفاوت از این شخصیت را در «دکتر استرنج در چند جهانی دیوانگی» به تصویر کشیده است. این شخصیت قرار است در فیلم «چهار شگفت انگیز» محصول سال ۲۰۲۵ هم ظاهر شود، اما هنوز معلوم نیست که کدام بازیگر برای ایفای نقشش انتخاب شود.

فیلم خارجی

 تونی استارک یا مرد آهنی

در فیلم مرد آهنی، تونی استارک قبل از اینکه تصمیم بگیرد ابرقهرمان شود، به عنوان یک تاجر بسیار باهوش و ثروتمند به مخاطبان معرفی می‌شود. در واقع تونی که مدیرعامل صنایع استارک است این شرکت را از پدرش هوارد استارک به ارث برده است و حالا قصد دارد راه پدرش را با توسعه‌ی پیشرفته‌ترین فناوری‌ها و سلاح‌های نظامی ادامه دهد.

در نهایت، او همان کسی بود که هزینه‌ی ساخت لباس معروف مرد آهنی و گروه ابرقهرمانان خود، یعنی انتقام جویان را تامین کرد. او به سازمان‌های بشردوستانه‌ی زیادی کمک مالی می‌کند تا بتواند دنیای بهتری را بنا کند. درحالی‌که تونی استارک ثروتمندترین قهرمان تمام تاریخ سینما نیست، اما دارایی خالص او ۱۲.۴ میلیارد دلار بیشتر از بروس وین برآورد شده که رقم چشمگیری به حساب می‌آید و می‌توان او را یکی از ثروتمندترین ابرقهرمان‌ها دانست.

فیلم خارجی

منبع: دیجی کالا مگ سینمایی 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها