{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تمثال زیبای امیرالمومنین، اثری دیگر از حسن روح الامین

کدخبر : 16412

تمثال زیبای امیرالمومنین، اثری دیگر از حسن روح الامین که در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) نقش بست.

به گزارش هنر ام‌روز، نقاشی حسن روح الامین هنرمند نقاش اسلامی و متعهد با عنوان «قاهرالعدو» به صورت دیوارنگاره توسط سازمان زیباسازی شهرداری تهران در حاشیه بزرگراه امام علی(ع) نقش بست.

طبق گزارش روابط عمومی سازمان زیباسازی شهرداری تهران، دیوارنگاره‌ای که در جریانات اخیر کشور دچار آتش سوزی شده بود، بلافاصله توسط این سازمان ارزیابی شد و سپس تصمیم به  نصب دیوارنگاره جدید در محل مذکورگرفته شد.

برای بازسازی این دیوارنگاره از اثری ارزشمند با عنوان«قاهرالعدو» که از آثار ماندگار استاد حسن روح الامین است استفاده خواهد شد، استاد حسن روح الامین این نقاشی را در سال 1395 و به مناسبت شهادت حضرت علی(ع)، در تابلویی به ابعاد 120 در 170 سانتیمتر و با تکنیک رنگ و روغن رونمایی کرده‌است، همچنین که در این تابلو حضرت علی(ع) در هاله‌ای از غبار، در حالیکه شمشیر ذوالفقار را روی پای خود قرار داده‌اند به تصویر کشیده شده است، ذوالفقاری که نماد جداکننده حق و باطل است.

در طی جریانات اخیر کشور اخبار زیادی مبنی بر آسیب به وسایل و اماکن عمومی و  اهانت به مقدسات اسلامی منتشر شد که متاسفانه این مورد هم یکی از این موارد هست که به لطف دست اندر کاران سازمان زیباسازی شهرداری تهران نوسازی شد.

17052

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها