{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رادیو بی‌بی‌سی عربی و فارسی پس از ۸۵ سال خاموش شدند

رادیو بی‌بی‌سی عربی و فارسی پس از ۸۵ سال خاموش شدند
کدخبر : 16684

ایستگاه رادیویی بی‌بی‌سی عربی تعطیل شد.

رادیو بی‌بی‌سی فارسی و عربی جمعه گذشته پس از ۸۵ سال تعطیل شدند. بی‌بی‌سی در ماه سپتامبر تأیید کرده بود که برای کاهش هزینه‌ها بعضی از کانال‌های «سرویس جهانی» خود را تعطیل و بر روی محتوای دیجیتال تمرکز می‌کند.

با این اقدام، دست کم ۳۸۲ نفر شغل خود را در «سرویس جهانی» از دست می‌دهند اما بی‌بی‌سی ۲۸.۵ میلیون پوند با تعطیلی رادیوی بی‌بی‌سی فارسی و عربی صرفه‌جویی می‌کند. پخش برنامه‌های رادیو بی‌بی‌سی به ۱۰ زبان دیگر از جمله چینی و هندی نیز به پایان می‌رسد.

رادیو بی‌بی‌سی عربی اولین بار در سال ۱۹۳۸ از مصر و آخرین بار جمعه ساعت ۱۳ و با اجرای «محمود المسلمی» پخش شد که به شنودگان گفت: «پیش از فرارسیدن لحظه سخت خداحافظی، لحظه‌ای که برای همه ما سخت است، اجازه دهید از آنچه رادیو بی‌بی‌سی به ما بخشید و آنچه دیگران برای این رادیو بخشیدند، آن‌هایی که رفته‌اند و آن‌هایی که در کنار ما هستند، تجلیل کنیم، به پاس زحماتی که کشیدند برایشان آرزوی بهترین‌ها را داشته باشیم.»

«مارتین پیشنس» تهیه‌کننده رادیو ان‌پی‌آر در واکنش به این اتفاق در توییتر می‌نویسد: «پایان یک دوران.»

«امیر نادر» گزارشگر بی‌بی‌سی می‌نویسد: «امروز روزی تراژیک برای رسانه‌های عربی است چرا که رادیو بی‌بی‌سی عربی برای آخرین بار پخش شد، پس از ۸۵ سال فعالیت. یکی از پرشمار خسارت‌های کاهش بودجه «سرویس جهانی بی‌بی‌سی.»

منبع: وبسایت 30nama news

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها