{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

گران‌ترین هنرمند زن جهان کیست؟

گران‌ترین هنرمند زن جهان کیست؟
کدخبر : 16872

«جورجیا اوکیف» زندگی خود را وقف نقاشی کردن بخشی از زیبایی طبیعت کرد که شاید همه مردم قادر به دیدن آن زیبایی‌ها نیستند. در آثار هنری «اوکیف» جزئیات اجزای طبیعت به ترکیب‌های انتزاعی تبدیل می‌شوند. او که در به کارگیری رنگ استاد بود، هنرمندی جسوری بود که با قواعد خودش زندگی کرد و چندین نسل را تحت تاثیر قرار داد.

به گزارش هنرامروز به نقل از ایسنا، ‌«جورجیا اوکیف» در بیست و پنجم نوامبر سال ۱۸۸۷ میلادی در ایالات متحده آمریکا متولد شد. او در سن ۱۸ سالگی تحصیل رشته هنر در مدرسه هنر موسسه شیکاگو را آغاز کرد.

«اوکیف» در حوالی ۱۹۱۰ میلادی با روش‌های «آرتور ویزلی دو»‌ آشنا شد که به جای نمایش دقیق طبیعت، برای خلق آثار هنری از عناصر اصلی طراحی همچون، خطوط، رنگ و ترکیب استفاده می‌کرد.

در نتیجه «اوکیف» این جسارت را پیدا کرد که هنر انتراعی را تجربه کند و به سراغ سبک ویژه خود برود. سبک او تاثیر بسیار زیادی در جنبش مدرنیست ایالات متحده آمریکا به جای گذاشت.

«جورجیا اوکیف» در دوران اقامتش در نیویورک این فرصت را داشت که از نمایشگاه‌ هنرمندان پیشرویی همچون‌ «پیکاسو»،‌ «ماتیس» و «سزان»‌ در گالری «۲۹۱» دیدن کند. «آلفرد اشتیگلیتس» که یک فروشنده آثار هنری، عکاس و صاحب این گالری بود بعد از گذشت چند سال به شخصیت پررنگی در زندگی شخصی و حرفه‌ای «اوکیف» تبدیل شد.

62614670

در سال ۱۹۱۶ «اشتیگلیتس» تحت تاثیر چند نقاشی «اوکیف»‌ قرار گرفت. این دو پس از ازدواج با یکدیگر به نیویورک نقل مکان کردند و تا زمان درگذشت «اشتیگلیتس» در سال ۱۹۴۶ با همدیگر زندگی کردند.

62614665

«اوکیف» نخستین‌بار در اواخر دهه ۲۰ میلادی از «نیو مکزیکو» بازدید کرد و منظره‌ صحراهای این مکان او را به شدت تحت تاثیر قرار داد. او ۲۰ سال هر تابستان به «نیو مکزیکو» باز می‌گشت. «اوکیف» در نهایت در سال ۱۹۴۹ به شهر «سانتافه» نقل مکان کرد و تا پایان عمرش در همان شهر باقی ماند.

«اوکیف» برخی از مشهورترین آثار هنری خود را با الهام از محوطه بایر و نورگیر اطراف خانه‌ و کارگاه هنری‌اش خلق کرد. او کوه‌ها، رودخانه‌ها و جمجمه‌های حیوانات را در ترکیب‌بندی‌هایی از رنگ‌های سیر و خطوط و عناصر اصلی به تصویر می‌کشید. اغلب آثار هنری که این هنرمند در «نیو مکزیکو» خلق کرده است، نه تنها منظره‌های طبیعی بلکه سبک زندگی خاص این منطقه را نیز به تصویر می‌کشد.

62614667

 در دهه ۵۰ میلادی بود که «اوکیف»‌ سفر به سراسر جهان را آغاز کرد و نماهای هوایی از هواپیماها به موضوع جدیدی از آثار هنری او تبدیل شد. نماهایی از آسمان، ابرها و افق الهام‌بخش او شد و «اوکیف» اغلب این موضوعات را به سبک انتزاعی به تصویر کشید.

62614668

«جورجیا اوکیف» از جمله هنرمندانی بود که در طول حیات به موفقیت و شهرت بزرگی دست پیدا کرد. موزه هنر مدرن نیویورک در سال ۱۹۴۶ نمایشگاه جامعی از آثار هنری او برگزار کرد. «اوکیف» نخستین زنی بود که به چنین افتخاری دست پیدا کرده بود. او نه تنها برای آثار هنری که خلق می‌کرد بله برای جسارت در سبک زندگی نیز تحسین می‌شد. با اینکه او شخصا دوست نداشت یک فمینیست خطاب شود، اما بدون شک مسیر را برای بسیاری از زنان هنرمند نسل‌های بعد هموار کرد.

62614666

 خانه و کارگاه نقاشی «اوکیف» پس از درگذشت او در سال ۱۹۸۶ میلادی به «موزه جورجیا اوکیف» تبدیل شد تا از میراث او نگهداری و آثار هنری او معرفی شوند. علاوه بر این با توجه به اینکه گاهی اوقات از او به عنوان «مادر مدرنیسم» در ایالات متحده آمریکا یاد می‌شود، آثار هنری «اوکیف»‌ را در مجموعه موزه‌های بزرگ سراسر جهان می‌توان یافت.

62614664

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها