{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یک سازمان خیریه امریکایی در تلاش است تا هنرمندان را از افغانستان خارج کند

یک سازمان خیریه امریکایی در تلاش است تا هنرمندان را از افغانستان خارج کند
کدخبر : 5663
خبرنگار:

سازمان حقوق بشر (AFI) مستقر در نیویورک در تلاش است که تا تاریخ 31 اوت و زمان خروج نیروهای امریکایی از افغانستان هنرمندان افغان را از این کشور خارج و به امریکا ببرد.

در طی روزهای گذشته سخنگوی طالبان اعلام کرد که کار هنرمندان باید در چهارچوب شریعت باشد و اگر نیست هنرمندان برای خودشان دنبال کار دیگری باشند. 

در پی اعلام این این خبر بسیاری از هنرمندان افغان در حال خروج از کشور خود هستند و برخی از انها در معرض خطرند. تعداد زیادی ازهنرمندان افغان درخواست مهاجرت خود را از طریق ایمیل و شبکه های اجتماعی و وب سایت سازمان خیریه (AFI) به انها اعلام کردند. اشلی تاکر مدیر برنامه این سازمان می گوید هنرمندان افغان روز و شب درخواست‌های خود را برای ما میفرستند. در حال حاضر هنوز اکثر درخواست کنندگان در افغانستان هستند و تنها تعداد اندکی از انها به کشورهای دیگر رفتند که هر لحظه امکان بازگشتشان وجود دارد و متاسفانه هنوز هیچ یک از متقاضیان به امریکا نرسیدند. 

تاکر در ادامه می گوید ما در حال برنامه ریزی برای ارائه ویزای اقامتی طولانی مدت و کوتاه مدت بر اساس شایستگی این هنرمندان به انها هستیم. البته تمام برنامه‌‍های خروج هنرمندان افغان از افغانستان و استقرار انها در امریکا برنامه ای است که در شرایط اضطراری تنظیم شده و هنوز مشخص نیست که تا چه حد موفقیت امیز باشد. 

منبع: آرت نیوز پیپر

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها