{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مارلون براندو : " همه توی زندگی خودشون بازیگرن"

مارلون براندو : " همه توی زندگی خودشون بازیگرن"
کدخبر : 5722

همه ما مارلون براندو را به عنوان یکی از مشهورترین بازیگران دنیا می‌شناسیم. این  بازیگر هالیوودی در ۳ آپریل ۱۹۲۴ متولد شد.

نام براندو همیشه در فهرست بازیگران برتر تمام دوران به‌خاطر کارهای افسانه‌ای که انجام داده قرار می‌گیرد. در هنگام شروع به کار حرفه‌ای، مارلون براندو تحت تعلیم استلا ادلر در Actors’ Studio به مدیریت لی استراسبرگ قرار گرفت.

از میان برترین کارهای او می‌توان به «پدرخوانده» The Godfather، «اتوبوسی به‌نام هوس» A Streetcar Named Desire، «در بارانداز» On the Waterfront، «وحشی» The Wild One، «اینک آخرالزمان» Apocalypse Now، «انعکاس در چشمان طلایی» Reflections in a Golden Eye و «ژولیوس سزار» Julius Caeser اشاره کرد.

اتوبوسی به نام هوس

همه بازیگران در آرزوی به‌دست آوردن جایزه اسکار هستند، و اگر بخت با آن‌ها یار باشد و زمانی برنده اسکار شوند با جایزه‌شان مثل یک گنج باارزش رفتار خواهند کرد. اما مارلون براندو از تندیسی که برای فیلم «در بارانداز» کسب کرده بود به‌عنوان زیردری استفاده کرد. به جز این، او از قبول کردن جایزه‌اش برای «پدرخوانده» درمقابل نشان دادن اعتراضش به رفتار سینماگران نسبت به بومی‌های آمریکا صرف‌نظر کرد.

بی‌شک او با دارا بودن استعدادهای بسیار یکی از مشهورترین بازیگران در صنعت فیلمسازی به‌شمار می‌آید، اما در کنار این‌ها، براندو دمدمی مزاج نیز بود.

براندو بعد از حضور در فیلم‌های سینمایی دارای دو اسم مستعار شد؛ باد Bud و آقای مامبلز  Mr. Mumbles (mumble یعنی با دهن بسته سخن گفتن). فرانک سیناترا Frank Sinatra خواننده معروف امریکایی لقب آقای مامبلز را به او داد.

 یک‌بار در یک مهمانی شام در دهه ۱۹۶۰ مارلون براندو بسیار عجیب و غیرعادی رفتار کرد. او از تک‌ تک مهمانان خواست که برهنه شوند و خودش نیز چنین کرد.

در ادامه مصاحبه‌ای از او درباره بازیگری ببینید. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها