{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

داستان کتابفروشی که فقط کتاب‌های نویسندگان و هنرمندان زن را می‌فروشد

داستان کتابفروشی که فقط کتاب‌های نویسندگان و هنرمندان زن را می‌فروشد
کدخبر : 5765

«ریچل وود» ششم آگوست سال گذشته کتابفروشی با نام پرندگان کمیاب در شهر ادینبورگ اسکاتلند افتتاح کرده است که تنها کتاب‌هایی را به فروش می‌رساند که توسط نویسندگان زن نوشته شده باشند. ریچل خودش می‌گوید تنها انگیزه‌اش حمایت از نویسندگان زن در کشورش بوده است و اعتقاد دارد خوانندگان کتاب‌های زن شمار زیادی را شامل می‌شوند.

هنرام‌روز: این  کتابفروش در گفتگو با روزنامه ساندی پست اسکاتلند گفت: هنوز هم تعصب جنسیتی در ادبیات موج می‌زند؛ ولی ماموریت من حمایت از نویسندگان زن است؛ چون از دوران دانشگاه متوجه این مسئله شده بودم که لیست پرفروش‌ها همیشه با نویسنده‌های مرد اشغال شده است؛ ولی نویسندگان زن توانایی‌های زیادی دارند که تا امروز نادیده گرفته شده است.

 ریچل می‌گوید از زمان تاسیس این کتابفروشی در یک سال گذشته حدود ۲۰۴درصد رشدِ فروش داشته و استقبال زیادی از کتاب‌های موجود در این کتابفروشی شده است. او می‌گوید هرچند مردها هم برای خرید کتاب می‌آیند؛ ولی ۹۷درصد مشتری‌ها را زنان تشکیل می‌دهند.

ماری آن سیگارت ، روزنامه نگار، مجری رادیو و نویسنده سابق تایمز، در مقاله ای در گاردین به بررسی امارهایی در خصوص مطالعه آثار نویسندگان زن و پرداخته‌است: 

فقط ۱۹درصد از خوانندگان ۱۰ نویسنده زن پرفروش (از جمله جین آستین، مارگارت اتوود، دانیل استیل و جوجو مویز) مرد هستند و ۸۱درصد مخاطبان آنها زن هستند.

اما ۵۵درصد خوانندگان ۱۰ نویسنده مرد پرفروش (از جمله چارلز دیکنز، تالکین، لی چایلد و استیون کینگ) مرد هستند و ۴۵درصد مخاطبان آنها زن هستند.

به عبارت دیگر ، زنان تمایل دارند آثار نویسندگان مرد را بخوانند؛ اما این در مورد مردان وجود ندارد. در میان ۱۰ نویسنده برتر پرفروش ، LG Ross بیشترین مخاطب مرد را داشته است. نویسنده از اولین حروف نام خود برای چاپ آثار خود استفاده کرده است و احتمالاً این افراد فکر می کردند که او یک مرد است.

منبع: ایبنا

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها