{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

درس «موفقیت ایران در کنترل کرونا» از کتاب پایه نهم حذف شد

درس «موفقیت ایران در کنترل کرونا» از کتاب پایه نهم حذف شد
کدخبر : 5875

روابط عمومی و اموربین الملل سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی در خصوص درج موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا در کتاب درسی مطالعات اجتماعی دانش‌آموزان پایه نهم اطلاعیه‌ای را صادر کرد.

به گزارش هنرام‌روز، متن این اطلاعیه به شرح زیر است: «در پی درج موفقیت جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا در کتاب درسی مطالعات اجتماعی پایه نهم چاپ ۱۳۹۹ انتقادها و گاه مواضع تندی توسط برخی افراد اتخاذ شده است.

این سازمان با استناد به اظهارات و گزارشات ارائه شده توسط مسئولان وزارت بهداشت و ستاد مقابله با کرونا و تلاش‌های علمی جمهوری اسلامی ایران در کنترل کرونا و گزارشاتی که مستندات آن در رسانه‌ها نیز موجود است، درپی اقدامات موثر پیک اول کرونا طی سال ۱۳۹۸ که منجر به کاهش آمار فوتی‌ها به دو رقم نیز شد، در آن مقطع زمانی و با توجه به اینکه تحولات اجتماعی و موفقیت‌های جامعه در کتاب‌های درسی باید منعکس شود، این دستاورد کشورمان در کنترل کرونا را به دلیل همزمانی با روزآمدسازی کتاب درسی به اختصار در کتاب مذکور قید کرد و در سال تحصیلی ۱۳۹۹ نیز در اختیار دانش‌آموزان قرار گرفت. 

از آنجا که به هیچ وجه تداوم انتشار و جهش‌های ویروس کرونا در پیک‌های متعدد قابل پیش‌بینی برای هیچ کشوری نبوده و نیست و متأسفانه این بیماری همچنان جان بسیاری از انسان‌های جهان را تهدید می‌کند، با مشاهده اوج گیری بیماری کرونا و عدم پیش‌بینی زمان و کیفیت مهار کامل این بیماری، این مطلب قبل از شروع انتقادهای اخیر و همزمان با روزآمدسازی سالانه مطالب توسط کارشناسان این سازمان از کتاب درسی سال ۱۳۹۹ اصلاح و تعدیل و در چاپ جدید ۱۴۰۰ اعمال شده است. 

شایان ذکر است تعدیل این مطلب دلیل بر نادیده گرفتن تلاش کادر درمان، پزشکان و دانشمندان کشورمان نیست و قطعا نتایج و مستندات تلاش‌های آن‌ها در کتاب‌های درسی درج خواهد شد.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها