{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ویال‌های خالی واکسن کرونا تبدیل به اثری هنری برای تقدیر از کادر درمان شدند

ویال‌های خالی واکسن کرونا تبدیل به اثری هنری برای تقدیر از کادر درمان شدند
کدخبر : 6004

یک پرستار ساکن کلرادوی آمریکا برای تقدیر از همکاران خود در کادر درمان، با استفاده از ویال‌های خالی واکسن کرونا یک اثر هنری زیبا خلق کرد.

هنرام‌روز: لورا ویس (Laura Weiss) یک پرستار بازنشسته بود که در ماه فوریه (بهمن- اسفند ۹۹) برای کمک به روند تزریق واکسن کرونا در یک مرکز محلی داوطلب شد.

وی می‌گوید: در آنجا متوجه وجود صدها ویال خالی واکسن شدم که قرار بود دور ریخته شوند. به فکرم رسید این ویال‌ها واقعا زیبا هستند و دلم خواست کاری بزرگ و بامعنی با آنها بکنم.  

AD9FED3E-332E-4206-9113-1DD3209E9E71

ویس اجازه گرفت تا از ویال‌های شیشه‌ای واکسن مدرنا استفاده کند و آنها را برای درست کردن یک چلچراغ زیبا به کار گرفت. وی در توضیح اثرش می‌گوید: فهمیدم که می‌خواهم اثرم یک ربطی با نور داشته باشد چون حس می‌کردم امسال سالی تاریک و پرچالش برای بسیاری از مردم بوده و دوست داشتم به این تاریکی نور بتابانم. به گمانم این نور می‌تواند نماد امید و روشنی باشد و پتانسیل آن را دارد که آنچه را در دیدرسمان است گسترش داده و تایید کند.

ایده ساخت این چلچراغ نمادین از یک خرید اینترنتی در سایت ای‌بی/eBay به ذهن ویس رسید. وی قاب خالی چلچراغ را در فضای آنلاین پیدا کرد و آن را گزینه‌ای فوق‌العاده‌ برای پروژه خود دانست.

ویس می‌گوید: این چلچراغ از دور شبیه یک چلچراغ معمولی است اما هرچه به آن نزدیک‌تر می‌شوید به یک چیز کاملا متفاوت تبدیل شده و دیدگاه شما را تغییر می‌دهد. درست مثل وقتی که چیزی را یک جور می‌بینیم و هرچه به آن نزدیک می‌شویم به دید دیگری به آن نگاه می‌کنیم. فرضیات ما می‌توانند خیلی اشتباه و به دور از واقعیت باشند.

این اثر هنری منحصربه‌فرد هنوز جایگاه ثابتی ندارد اما ویس می‌گوید فارغ از محل نگهداری آن می‌خواهد هر کس به این اثر نگاه کرد بداند نیت او تجلیل از کادر درمان بوده که در دوران کرونا سلامت و جانشان را کف دست گرفته‌اند و در خط مقدم کرونا از جان مردم حفاظت می‌کنند.

آنجلا سیمنتال (Angela Simental) مدیر ارتباطات و بازاریابی مرکزی که ویس در آن به روند واکسیناسیون کمک می‌کند، در این باره گفت: این چلچراغ یک اثر هنری خیلی مهم است چون همه ما در دوره شیوع کرونای نوع دلتا همگی شاهد نوعی حس اتحاد هستیم. خوشحالیم این نور را در قالب هنر داریم تا به ما یادآوری کند می‌توانیم با واکسینه شدن، مهربان بودن با یکدیگر و قدردانی از تلاش‌های کادر درمان می‌توانیم از خودمان و دیگران حفاظت کنیم.

منبع: ایرنا

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها