{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ماجرای احضار اعضای گروه موسیقی در دزفول چیست

ماجرای احضار اعضای گروه موسیقی در دزفول چیست
کدخبر : 6294

در پی انتشار خبر احضار یک گروه موسیقی در دزفول و تشکیل پرونده برای آنها، سرپرست این گروه خبرهای مربوط به اتفاق را تکذیب و امام جمعه این شهر از آنچه «سیاه‌نمایی» و «برجسته کردن معضلات جامعه» نامید، انتقاد کرد.

هنرام‌‍روز: فرمانده انتظامی دزفول روز یک‌شنبه، ۲۲ شهریور از احضار و تشکیل پرونده در کم‌تر از ۲۴ ساعت برای گروه موسیقی «سُل‌لا» خبر داده بود.

به گفته روح‌الله گراوندی، این گروه موسیقی در دهه نخست ماه محرم، بدون داشتن مجوز اقدام به ساخت کلیپ در یک خانه تاریخی کرده بودند. او دزفول را شهر دارالمومنین خوانده و گفته اجازه نمی‌دهیم وجهه شهرستان و آبروی دزفول مخدوش شود.

مهدی چناری، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی دزفول در این باره گفته بود که مالک خانه تاریخی صنیعی که ویدیو انجا تصویر برداری شده‌بود نیز احضار و از او تعهد گرفته شده است.

خبر احضار اعضای این گروه، واکنش‌هایی را از سوی کاربران شبکه‌های اجتماعی و برخی هنرمندان به دنبال داشت.

در همین رابطه جعفر محمدی، سردبیر سایت عصرایران در نامه‌ای به فرمانده پلیس کل کشور ضمن انتقاد از «برخورد قهرآمیز با هنر و هنرمندانی که هیچ جرمی مرتکب نشده‌اند» آورده است: « مگر یک باند مخفی تبهکاری را ۲۴ ساعته کشف کرده‌اند که این‌گونه با ذوق‌زدگی از سرعت عمل‌شان می‌گویند؟»

او در ادامه نوشته است: «آیا فرمانده انتظامی دزفول فکر کرده است که مردم او و پلیس را تحسین می‌کنند که توانسته یک گروه موسیقی شناخته‌شده را به‌سرعت شناسایی کند؟»

در واکنش به انتقادها، محمدعلی قاضی دزفولی، امام جمعه دزفول نیز گفته است: «بیانیه، شانتاژ و ملتهب کردن فضای عمومی جامعه، مشکلات فرهنگی را برطرف نمی‌کند».

در همین حال پیمان یوسفی، نوازنده گیتار و سرپرست گروه سل‌لا در حساب اینستاگرام خود در واکنش به حواشی ایجادشده نوشته است که برخی «سواستفاده‌گرها» خبری را پخش کرده‌اند که صحت ندارد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها