{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هزینه تحصیل رشته‌های هنری در بهترین دانشگاه‌های جهان چقدر است؟

هزینه تحصیل رشته‌های هنری در بهترین دانشگاه‌های جهان چقدر است؟
کدخبر : 6493

هزینه تحصیل در بهترین دانشگاه‌های هنر جهان می‌تواند بسته به اینکه در کدام کشور و مقطع قرار است تحصیل کنید، متفاوت باشد.

هنر امروز: به طور کلی آموزشگاه‌های برتر هنری، در ایالات متحده و در ردیف گرانترین کالج‌ها هستند. هزینه‌های تحصیل در این دانشگاهها معمولا بین ۳۳،۰۰۰ دلار تا ۵۳،۷۹۰ دلار بسته به امکانات و شهرت دانشگاه متغیر هستند.

و البته لازم است که هزینه‌های بالای زندگی نظیر هزینه اقامت، اینترنت، کتاب و لوازم تحریر، حمل و نقل، خدمات بهداشتی و سلامتی، خورد و خوراک و سایر موارد را نیز به این مبالغ اضافه کنید. 

در مورد اروپا نیز در برخی دانشگاهها، هزینه‌های بر اساس بومی بودن و یا کشورهای عضو اتحادیه اروپا و یا سایر کشورها، متفاوت است. بطور کلی متوسط هزینه تحصیل در رشته هنر به ازای هر سال، بین ۵۰۰۰ تا ۵۰،۰۰۰ دلار برای دانشجویان بین‌المللی در کشورهای اروپایی متغیر خواهد بود. البته هزینه زندگی در تعدادی از کشورهای اروپایی نیز بسیار بالاست و قبل از تصمیم‌گیری برای تحصیل در دانشگاه موردنظرتان، باید اطلاعات لازم را نیز در این رابطه به دست آورید.

حال آنکه هزینه‌های تحصیل در رشته هنر در کانادا، بسته به دانشگاه انتخابی بین ۱۱،۰۰۰ دلار تا ۲۵،۰۰۰ دلار در سال خواهد بود. اما خبر خوب اینکه مابقی هزینه‌های زندگی در کانادا، بسیار پایین‌تر از سایر کشورهای مطرح برای تحصیل در رشته هنر است. بدین ترتیب دغدغه اصلی شما در زمان تحصیل در کانادا، بیشتر به همان شهریه سالانه برمی‌گردد که آن هم در مقایسه با بسیاری از کشورها و دانشگاه‌ها رقم بالایی نیست.

بورسیه تحصیل در بهترین دانشگاه های هنر جهان

خوشبختانه برای دانشجویان هنر در انواع رشته‌های هنرهای زیبا، معماری، طراحی بورسیه‌های تحصیلی متنوعی وجود دارد. اما نکته بسیار حیاتی و مهم این است که شما باید به موقع از تمام فرصت‌های مربوط به بورسیه آگاه باشید تا بتوانید گزینه مناسبتان را در زمان مناسب انتخاب کنید.

بطور کلی بورسیه‌ها، یا از سوی دولت و یا از طرف خود دانشگاه ارائه می‌شوند و می‌توانید اطلاعات مربوطه را در اسکالرشیپ دانشگاه پیدا کنید. با مطالعه این اطلاعات و پس از تصمیم‌گیری در انتخاب دانشگاه موردنظر، کافی است ایمیلی به یکی از اساتید دانشگاه ارسال کنید و خودتان را به بهترین نحو با ارائه رزومه و مقالات و سابقه علمی‌تان معرفی نمایید.

اگر بتوانید نظر مساعد استاد مربوطه را جذب کنید، او شما را برای اخذ بورسیه به دانشگاه موردنظر معرفی خواهد کرد و در صورتی که نامه پذیرش از سوی دانشگاه را دریافت کردید، دیگر کار تمام است و بورسیه موردنظرتان را بدست آورده‌اید.

با اخذ پاسپورت معتبر و اثبات توانایی مالی، شما دانشجوی دانشگاه انتخابی‌تان خواهید شد. اگر این بورسیه را همراه با فاند دریافت کرده باشید، همین فاند می‌تواند نشانه‌ای از توانایی مالی شما باشد. مدارک بعدی را نیز بر اساس قوانین کشور مقصد و دانشگاه مربوطه باید آماده و ارائه کنید.

 

 

 


 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها