{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

سارق ۵۹ ساله آثار هنری در هلند به هشت سال زندان محکوم شد

سارق ۵۹ ساله آثار هنری در هلند به هشت سال زندان محکوم شد
کدخبر : 6722
خبرنگار:

یک مرد هلندی به دلیل سرقت نقاشی های وینسنت ون گوگ و فرانس هالس در سال ۲۰۲۰ به هشت سال زندان محکوم شد. در حکم صادره همچنین امده که تهمی که نامش برده نشده‌است موظف است که ۸.۷۳ میلیون یورو نیز به صاحب نقاشی هالس پرداخت کند. تا کنون هیچ یک از این دو نقاشی پیدا نشدند.

هنرام‌‍روز: تابلوی ونگوگ با عنوان باغ پارسوناژ نوینن در بهار (۱۸۸۹) ، تنها چند هفته پس از شروع قرنطینه ناشی از ویروس کرونا، از موزه سینگر لارن هلند دزدیده شد. این نقاشی از موزه‌ی خرونینگر در شمال شرقی هلند امانت گرفته شد. تصاویر دوربینهای مدار بسته موزه نشان میدهند که سارق با پتک وارد موزه شده است. 

نقاشی هالس  دو پسر خنده دار با لیوان آبجو (حدود ۱۶۲۶) که  دو مرد را در حال خوشگذارانی نشان می دهد در سال ۲۰۲۰ برای سومین بار از hofje van aerden museum دزدیده شد. بر اساس اسناد ارائه شده در دادگاه این  نقاشی هالس ۱۶ میلیون یورو بیمه شده بود.

frans-hals-two-laughing-boys-725x1024

دادگاه هلند اقدامات سارق تابلوها را جنایتی جدی توصیف کرد و اعلام کرد: «این نقاشی ها بخشی از میراث فرهنگی و ملی ما هستند. آنها بخشی از گذشته ما هستند و برای نسل های آینده نیز از اهمیت زیادی برخوردارند. اینها گنجینه های هنری هستند که به لطف نمایش در موزه ها همه افراد می توانند از انها بازدید و از دیدنشان لذت ببرند.» 

در این حکم همچنین در خصوص سابقه این متهم امده که پیش از این در سرقت اثار هنری دیگر نیز دست داشته است. نیویورک تایمز گزارش داد که این سارق در سال ۲۰۱۵  یک کشتی طلاکاری شده قرن هفدهمی را از موزه ای در هلند دزدیده بود. 

با توجه به سوابق این سارق دادگاه هلند او یک جنایتکار اصلاح ناپذیر خواند. این سارق جرمش را بارها تکرار کرده و از تکرار جنایت ترسی نداشته است. 

نیویورک تایمز در گزارشی نوشت پلیس هلند توانست با شواهد موجود از DNA فرد مذکور بر یک قاب عکس شکسته و تکه ای طناب ارتباط بین چند سرقت هنری را پیدا کند اما این متهم ۵۸ ساله هرگونه ارتباطش را به این سرقتهای سریالی رد کرده است. ارزش حدودی دو تابلوی ونگوگ و هالس حدود ۲۰ میلیون دلار براورد شده است.

منبع: ارت نیوز

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها