{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

هنرمند دانمارکی که پولهای موزه را به جیب زد و فرار کرد

هنرمند دانمارکی که پولهای موزه را به جیب زد و فرار کرد
کدخبر : 6854
خبرنگار:

موزه‌ای در دانمارک 84 هزار دلار را برای بازتولید یک اثر هنری قدیمی درباره کار و کارگری به ینس هانینگ قرض داد. در عوض هانینگ قابی خالی به موزه تحویل داد و نام ان را «پول را به جیب بزن و فرار کن» گذاشت و اعلام کرد این یک اثر هنری مفهومی است و هیچ تصمیمی برای بازگرداندن پول به موزه ندارد.

هنرام‌روز: در سال 2010 ینس هانینگ اثری هنری با عنوان کار خلق کرد. این مجموعه شامل اسکناسهایی بود که در کنار یکدیگر و در قابهای بزرگ قرار می گرفتند و متوسط درآمد سالانه یک فرد اتریشی و دانمارکی را نشان می‌‍دادند. هانینگ پول موردنیاز برای ساخت آثار اولیه را از بانک قرض گرفته بود اما این بار موزه قبول کرد پول را از روی ذخیره محدود مالی خود تامین کند.

حالا بعد از چند سال موزه هنرهای مدرن Kunsten در دانمارک برای نمایشگاه جدیدش 84 هزار دلار را به این هنرمند قرض داد تا نسخه‌‍ای جدید از این اثر را تولید کند و زمانی که قابهای هانینگ به موزه ارسال شدند کارمندان انها را خالی از اسکناسها یافتند. 

321945

هانینگ هفته گذشته در مصاحبه با رادیو دانمارک در این باره گفت این کار سرقت نیست بلکه نقض قرار داد است و نقض قرارداد بخشی از کار است. او در ادامه می گوید در عوض اثری جدید را به موزه داده و چرا باید اثری که مربوط به 11 سال پیش است را مجددا تولید و به نمایش بگذارند. او در ادامه می گوید هنر من این است که پول انها را گرفتم. البته قرار است که این قابهای خالی در نمایشگاه موزه به نمایش گذاشته شوند اما موزه قصد دارد که اگر هانینگ پولها را تا پایان زمان نمایشگاه پس نداد این موضوع را به پلیس گزارش کند. 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها