{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تابلوی گوستاو کلیمت که بعد از ۲۳ سال پیدا شد به همراه دیگر اثار او در رم به نمایش درمی‌اید

تابلوی گوستاو کلیمت که بعد از ۲۳ سال پیدا شد به همراه دیگر اثار او در رم به نمایش درمی‌اید
کدخبر : 6985
خبرنگار:

تابلوی «پرتره یک بانو» اثر گوستاو کلیمت که تقریباً ۲۳ سال پیش در جریان یک سرقت از موزه‌ای در ایتالیا ناپدید شد، در نمایشگاهی که در تاریخ ۲۷ اکتبر با اثار این هنرمند در رم افتتاح می‌شود، حضور خواهد داشت.

هنرام‌روز: کارشناسان هنری در ژانویه ۲۰۲۰ اعلام کردند که نقاشی که در در فضای بیرونی گالری پیاچنزا پیدا شده همان نقاشی گوستاو کلیمت است که در سال ۱۹۹۷ از گالری ریچی اودی در شهر پیاچنزا در شمال ایتالیا به سرقت رفت.

به گفته برگزار کنندگان نمایشگاه گوستاو کلیمت در رم پرتره یک بانو به همراه دیگر اثار نقاشی و مجسمه‌های این هنرمند به مدت ۵ ماه در موزه رم در معرض دید عموم قرار می‌گیرد و سپس در ماه اوریل در نمایشگاهی دیگر حضور خواهد داشت. 

480AF340-C0EF-4D0D-8102-CA124CA8889B

در دسامبر ۲۰۱۹ باغبانی در گالری پیاچنزا در حال نظافت پیچک‌ها بود که متوجه وجود یک در کوچک در دیوار شد و آن را باز کرد. پشت این در کیسه پلاستیکی قرار داشت که تابلوی گوستاو کلیمت در ان بود.

این نقاشی پرتره یک زن جوان را بر پس زمینه‌ای سبز رنگ به تصویر می‌کشد. کلیمت این پرتره را در سال ۱۹۱۷ و یک سال قبل از مرگش تکمیل کرد و گالری ریچی اودی آن را در سال ۱۹۲۵ به دست آورد.

اینکه چرا این تابلوی ارزشمند بعد از بیست و چند سال در گالری و پشت پیچک‌ها پیدا شد هنوز یک راز است. برخی می‌گویند شاید تمام این مدت تابلو در این دیوار مخفی بوده‌است.

سازمان دهندگان نمایشگاه کلیمت در رم می‌گویند این نمایشگاه نکاتی چون ارتباط این هنرمند با کشور ایتالیا و تاثیر او بر هنرمندان ایتالیایی را نیز بررسی می‌کند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها