{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تندیس زن سرخ پوست به جای مجسمه کریستوف کلمب

تندیس زن سرخ پوست به جای مجسمه کریستوف کلمب
کدخبر : 7558
خبرنگار:

شهرداری مکزیکو سیتی اعلام کرد که به زودی ماکتی از تندیس زن سرخپوست به جای تندیس برنزی کریستوف کلمب در میدان اصلی این شهر نصب خواهد کرد.

هنرام‌روز: در تاریخ ۵ سپتامبر که روز جهانی زنان بومی است، شهردار مکزیکوسیتی، کلودیا شینبوم پردو (Mayor Claudia Sheinbaum Pardo) اعلام کرده‌بود که مجسمه کریستف کلمب با بنای یادبود زنان بومی این کشور جایگزین خواهد شد. او در ادامه اعلام کرد ما مدیون زنان بومی هستیم اما نمادهای این زنان در فضاهای عمومی ما غایب است. آنها بخش مهمی از تاریخ این کشور و سرزمین هستند.

7C370B2B-A00C-4ECC-8B86-DC0CF462A374

تندیس زن سرخپوست یک مجسمه باستانی (پیشا اسپانیایی) است که در ماه ژانویه توسط یک کشاورز پیدا شد و به نام زن جوان امازاک شناخته می‌شود. چندان مشخص نیست که این مجسمه قرار بوده چه کسی را به تصویر بکشد زیرا بسیاری از سنگهایی که احتمالا به عنوان تزیین روی این مجسمه قرار داشته از بین رفته‌اند اما برخی می‌گویند یا الهه باروری است و یا زنی از طبقه نخبگان و یا حاکمان را بازسازی کرده‌است. 

مجسمه کریستف کلمب نیز به دلیل رفتارهای تبعیض امیز او با بومیان و ایده‌های نژاد پرستانه‌اش مورد اعتراض مردم بوده‌است. این مجسمه چندی پیش برای مرمت برداشته شد. برخی گفتند که برداشتن این مجسمه برای همیشه پاک کردن تاریخ است!

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها