{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

تجویز موزه‌گردی برای درمان استرس

تجویز موزه‌گردی برای درمان استرس
کدخبر : 7627

به موجب یک طرح آزمایشی سه ماهه که از روی برنامه‌ای مشابه در کانادا نسخه‌برداری شده است، بیماران مبتلا به استرس در بروکسل از طرف پزشک نسخه بازدید از موزه دریافت می‌کنند.

هنرام‌‍روز: دلپین هوبا (Delpine Houba) رئیس فرهنگ و گردشگری شهر بروکسل این پروژه را در مشارکت با بیمارستان براگمن این شهر برنامه‌ریزی کرده است.  پزشکان بیمارستان براگمن می‌توانند برای بیماران به صورت فردی نسخه موزه‌گردی بپیچند و کلینیک استرس این بیمارستان همزمان دیدارهای جمعی برای بیماران بستری و تحت درمان، تدارک خواهد دید. پنج موزه در این طرح مشارکت می‌کنند که موزه شهر بروکسل و موزه مرکزی برای هنرهای زیبا از جمله آنها هستند.

به گفته هوبا، توجه به سلامت روان به طور خاص در دوران شیوع کرونا اهمیت ویژه دارد و به علاوه تحقیقات نشان داده است هنر می‌تواند برای سلامت جسمی و روانی مفید باشد.

وی افزود: این پروژه در پایان سال ۲۰۲۱ مورد ارزیابی قرار گرفته و اگر موفقیت‌آمیز بوده باشد به دیگر موزه‌های بلژیک که داوطلب همکاری هستند تعمیم داده خواهد شد.

رئیس فرهنگ و گردشگری شهر بروکسل گفت: در راه اندازی این طرح از پروژه‌ای که در موزه هنرهای زیبای مونترال اجرا شد، الهام گرفته است. پزشکانی که در این طرح مشارکت کردند از سال ۲۰۱۸ می‌توانستند سالانه ۵۰ بازدید رایگان از موزه را برای بیمارانشان تجویز کنند. براساس آنچه در وبسایت موزه مونترال نوشته شده است، این موزه تجربه‌ای امن و آرامبخش برای این بیماران فراهم می‌کند تا ضمن تجدید قوا و استراحت فرصتی برای تقویت پیوندهای خود با عزیزانشان داشته باشند.  

موزه هنرهای زیبای مونترال که خود را آزمایشگاهی تحقیقاتی برای اندازه‌گیری تاثیر هنر روی سلامت می‌داند در ماه ژوئیه امسال (تیر- مرداد ۱۴۰۰) پروژه خود را گسترش داده و امکان دسترسی دیجیتال به موزه‌ها را برای مدافعان سلامت که در خط مقدم مبارزه با همه گیری کرونا هستند، فراهم کرد.

ملانی دوو (Mélanie Deveault) مدیر آموزش و تندرستی در موزه هنرهای زیبای مونترال در این باره می‌گوید: پس از یک سال فوق العاده سنگین برای مدافعان سلامت، برایمان مهم بود به کسانی این همه برای سلامت مردم زحمت کشیدند و به کمی استراحت نیاز دارند، کمی هنر و زیبایی پیشکش کنیم.

منبع ایرنا

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها