{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اثری از ونگوگ زیر چکش حراج

اثری از ونگوگ زیر چکش حراج
کدخبر : 7679

یک اثر ابرنگ از وینسنت ونگوگ هنرمند هلندی که در جریان جنگ جهانی دوم به دست نازی‌ها افتاد و از ۱۹۰۵ تا امروز به نمایش عمومی درنیامده، در تاریخ ۱۱ نوامبر در حراجی کریستیز نیویورک به فروش گذاشته می‌شود.

هنرام‌روز: عنوان این اثر هنری «پشته‌های گندم» است و کارشناسان کریستیز قیمت ان را بین ۲۰ تا ۳۰ میلیون دلار برآورد کرده‌اند.

قرار است مبلغ حاصل از فروش این تابلو بین مالک فعلی ادوین کاکس (تاجر نفت در تگزاس آمریکا) و خانواده مالکان اصلی که دو خانواده یهودی هستند تقسیم شود. ونگوگ این تابلو را در سال ۱۸۸۸ کشید. پشته‌های گندم در دوران جنگ جهانی دوم در اختیار خانواده‌های یهودی بود تا اینکه نازی‌ها آن را از آن خود کردند و سرانجام تابلو سر از آمریکا درآورد.

جووانا برتاتسونی، مدیر آثار هنری قرن‌های ۲۰ و ۲۱ حراج‌خانه کریستیز اعلام کرد انتظار می‌رود «پشته‌های گندم» در حراجی ماه آینده یک رکورد جهانی تازه در کارنامه استاد هلندی برای آثار روی کاغذ ثبت کند.

مکس میه‌روفسکی این تابلو را سال ۱۹۱۳ خرید و وقتی نازی‌های در ۱۹۳۸ قدرت را در آلمان دست گرفتند، از کشور گریخت و «پشته‌های گندم» را به پل گروپ المانی یهودی تبار و مجموعه دار هنری ساکن پاریس سپرد. پس از ان یکی از اعضای خاندان روتشیلد تابلو آبرنگ ونگوگ را خرید و با گریختن او به سوئیس و با آغاز جنگ، نازی‌ها در دوران اشغال فرانسه تابلو را غنیمت گرفتند.

سرنوشت «پشته‌های گندم» پس از جنگ جهانی دوم چندان روشن نیست اما در ۱۹۷۸ در یک گالری در نیویورک بود و همان‌جا به خانواده کاکس فروخته شد. 

این در حالی است که خاندان میه‌روفسکی هم وارد ماجرا شدند و ادعا می‌کنند که  در ۱۹۳۸ ناچار شدند که این تابلو را بفروشند. به این ترتیب، وارثان دو خانواده میه‌روفسکی و روتشیلد هم از آن سهم می‌برند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها