{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پیشنهادی برای بهبود افسردگی هنرمندان پیشکسوت

پیشنهادی برای بهبود افسردگی هنرمندان پیشکسوت
کدخبر : 7857

سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت به دیدار عباس اخوین هنرمند پیشکسوت خوشنویسی رفتند.

به گزارش هنر ام‌روز، محمود شالویی، سرپرست معاونت امور هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت عصر سه شنبه_ ۲۷ مهرماه_ با حضور در منزل عباس اخوین با این هنرمند خوشنویسی گفت و گو کردند.

عباس اخوین در این دیدار خاطراتی از آثار و کتاب های خود و فعالیت در زمینه خوشنویسی و آموزش بیان کرد. همچنین او با اشاره به روحیه پایین و افسردگی هنرمندان پیشکسوت در شرایط شیوع کرونا به علت تعطیلی مراکز فرهنگی و هنری و کم شدن درآمدشان درخواست شروع سفرهای تفریحی با تعداد محدود برای هنرمندان پیشکسوت را مطرح کرد که این پیشنهاد با استقبال سرپرست معاونت امور هنری روبرو شد. در ادامه محمود شالویی نیز با اهدای لوح و هدیه از این هنرمند تجلیل کرد.

عباس اخوین چهره ماندگار، هنرمند و خوشنویس صاحب نام معاصر است و در سال ۱۳۱۶ در مشهد چشم به جهان گشود، از همان ابتدا به هنر خوشنویسی علاقه فراوانی داشت. او با علاقه ای وافر و بدون داشتن استاد به نوشتن خط می پرداخت. بعد از اتمام تحصیلات، نزد علی آقاحسینی که خود از شاگردان عماد الکتاب بود، تعلیم خط نستعلیق گرفت. اخوین بعد از گذشت دو سال استفاده از محضر این استاد، خوشنویسی را به حد کمال فرا گرفته و به خطوط اساتیدی چون عماد الکتاب، کلهر و به ویژه میر عماد حسنی علاقه مند شد و به مشق نظری و قلمی از روی خطوط این اساتید پرداخت. در سال ۱۳۵۹ استادانی همچون علی اکبر کاوه، حسن میرخانی، حسین میرخانی و ابراهیم بوذری گواهینامه استادی را با کسب بیشترین امتیاز به او اعطا کردند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها