{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

اسکار کوالیفاید شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اتفاق افتاد

اسکار کوالیفاید شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران اتفاق افتاد
کدخبر : 7944

اسکار کوالیفاید شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به همت مسئولان انجمن سینمای جوانان ایران اتفاق افتاده و می‌توان گفت این مساله افتخار بسیار زیادی برای سینمای ایران خواهد داشت و باعث ایجاد روندی در سینمای ایران می‌شود که بسیار ارزشمند است.

به گزارش هنر ام‌روز، جعفر صانعی‌مقدم مدیرعامل موسسه هنروتجربه در دیدار از سی و هشتمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران درباره سینمای کوتاه و تحولات آن طی سال‌های اخیر گفت: سینمای کوتاه در ابعاد مختلف، چه به عنوان سینمای آماتور یعنی کسانی که برای دل خوشان فیلم می‌سازند، چه سینمای کوتاه حرفه‌ای در ایران و سراسر جهان رشد بسیاری داشته‌اند، از طرف دیگر خیلی از فیلمسازانی که به سینمای بلند علاقه‌مند هستند وارد حوزه سینمای کوتاه شده‌اند. باید بگویم حتی طی سال‌های اخیر شاهد اسامی بیشماری در سینمای تجاری و هنری بوده‌ایم که دستاورد خوبی به حساب می‌آید. حتی در حوزه فنی و پشت صحنه یعنی فیلمبرداران، صدابرداران و تدوینگران شناخته شده‌ای را می‌بینیم که از فیلم کوتاه شروع کرده‌اند.

او ادامه داد: به طور کلی می‌توان گفت حضور فیلمسازان کوتاه در صنعت سینمای ایران چه در بعد ملی و چه بین‌المللی غیر قابل انکار است، آن‌ها رشد مثبتی را داشته‌اند، البته باید بگویم ممکن است که ما عملا در حوزه سوژه‌ها به ضعف‌هایی برخورد کنیم اما هرچه فضای جامعه در حوزه فیلم کوتاه و مستند بازتر باشد از تکراری شدن بعضی از سوژه‌ها جلوگیری می‌شود یعنی این امکان را به وجود می‌آورد که فیلمسازان درباره سوژه‌های مختلفی دست به تولید بزنند.

صانعی‌مقدم درباره سوژه‌های مورد توجه فیلمسازان خاطرنشان کرد: معضلات جامعه باید توسط فیلمسازان دیده و گفته شود، باتوجه به اینکه در حوزه فیلم کوتاه وابستگی اقتصادی کم‌تری را شاهد هستیم اگر فیلمسازان دست‌شان در انتخاب موضوع فیلم بازتر باشد، می‌توانند روی تنوع مضامین کار کنند.

مدیرعامل موسسه هنروتجربه در بخش دیگری از صحبت‌هایش در پاسخ به این پرسش که آیا برگزیدگان جشنواره فیلم کوتاه تهران یا پذیرفته‌شدگان در این جشنواره می‌توانند در انتخاب فیلم‌های کوتاه اکران شده در سینماهای هنروتجربه تاثیرگذار باشند، بیان کرد: طبیعتا بله، همیشه نظراتی که داوران در جشنواره‌های مختلف به‌خصوص جشنواره فیلم کوتاه تهران که از معتبرترین جشنواره‌های فیلم کوتاه است به انتخاب فیلم‌ها در باکس‌های هنروتجربه کمک می‌کند. می‌توان گفت فرایند انتخاب بسته شدن باکس در سینماهای هنروتجربه خارج از فرایند انتخاب فیلم‌ها در جشنواره‌ها نیست و طبیعتا بر تصمیم ما تاثیر می‌گذارد.

این مدیر سینمایی در پایان درباره اسکار کوالیفاید شدن سی و هشتمین جشنواره فیلم کوتاه تهران تاکید کرد: اسکار کوالیفاید شدن جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران به همت مسئولان انجمن سینمای جوانان ایران اتفاق افتاده، البته درخشش فیلمسازان کوتاه و بالا رفتن کیفیت آثار در جهان طی سال‌های اخیر بسیار بر این مساله تاثیرگذار بوده است. می‌توان گفت این مساله افتخار بسیار زیادی برای سینمای ایران خواهد داشت و باعث ایجاد روندی در سینمای ایران می‌شود که بسیار ارزشمند است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها