{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازیگرانی که در طول فیلمبرداری کشته شدند

بازیگرانی که در طول فیلمبرداری کشته شدند
کدخبر : 7978

این روزها با انتشار خبر تلخ فوت مدیر فیلمبرداری یک فیلم وسترن بر اثر اصابت گلوله اشتباه، بار دیگر توجه بسیاری از افراد به خطرات صحنه‌ی فیلمبرداری به خصوص در آثار اکشن جلب شد.

به گزارش هنر ام‌روز، جالب است بدانید اینگونه اتفاقات پیش از این نیز بارها در هنگام فیلمبرداری اتفاق افتاده‌است.

مروری بر ۵ مورد از این اتفاقات خواهیم داشت:

۱_جان اریک هکسام در مجموعه سی بی اس
سی بی اس از سریال های پربیننده ای است که بازیگران زیادی دارد و درباره متخصصان جرم شناسی اف بی آی است.
جان اریک هکسام یکی از بازیگران این سریال بود که حوصله اش سر رفته بود وقتی که در فیلمبرداری به دلیل آماده نبودن صحنه وققه ایجاد شد. برای همین یکی از کلت های کنار دستش را که طبق برنامه باید باید گلوله مشقی پر شده باشد بر می دارد و به عنوان شوخی با فاصله نیم متری زیر گلویش می گیرد و می گوید: "فکر می کنید اگه شلیک کنم چی میشه؟"
بعد شلیک می کند و گلوله واقعی که معلوم نیست از کجا داخل اسلحه قرار داشته از گلویش رد شده و در جمجمه اش گیر می کند.
هکسام را به بیمارستان رسانده و عمل می کنند اما پس از شش روز دست و پنجه نرم کردن با مرگ تسلیم شده و به دلیل صدمات ناشی از برخورد گلوله به جمجمه و اختلالات مغزی می میرد.

download1 (2)
۲_ویک مورو و دو بازیگر کودک در فیلم گرگ و میش
سال 1982 وقتی که جان لندیس داشت صحنه ای از گرگ و میش را فیلمبرداری می کرد که همراه با سقوط هلیکوپتر و حمله یک ویتنامی به یک سرباز امریکایی با بازی ویک مورو بود، پروانه هلیکوپتر قطع شد و سر مورو را از بدن جدا کرد و انفجار نیز باعث مرگ دو کودک حاضر در صحنه به نام های میکا دین لو و رنه چن شد.
شکایت والدین به جایی نرسید و کمپانی تهیه کننده فیلم فقط دیه آنها را مطابق قانون پرداخت کرد در حالی که طبق قانون امریکا کار کودکان در شب ممنوع است و تبعات حاصل از آن برعهده کارفرماست.

download1 (3)

۳_تایرون پاور در فیلم ماری آنتوانت
تایرون پاور ستاره مشهور هالیوودی در دهه چهل و پنجاه میلادی 15 مارس 1958 در حالی که در صحنه‌ای از فیلم ماری آنتوانت مشغول شمشیر بازی بود دچار حمله قلبی شده و در راه بیمارستان فوت کرد.
پاور پس از بازی در فیلم سلیمان و ملکه سبا که نقش پسر حضرت سلیمان(ع) با بازی یول براینر را داشت به شهرت رسیده بود.

download1 (4)

۴_براندون لی در فیلم کلاغ

 ‌ مرگ یا بهتر است بگوییم قتل تنها پسر بروس لی؛ اسطوره سینمای رزمی جهان در سر صحنه فیلم کلاغ یکی از دردناک ترین مرگ‌های سینمایی است.

داستان فیلم درباره مرده‌ای (براندون لی) است که از قبر بیرون می آید تا انتقام خود را از قاتلانش بگیرد. در صحنه ای از فیلم یکی از قاتلان به وی شلیک می کند و وی پس از برخورد گلوله باید برخیزد و قاتل را از بین ببرد اما به دلیل تعویض گلوله حقیقی با مشقی براندون درجا کشته می شود.

تحقیقات پلیس به جایی نمی رسد و مسئول جلوه های ویژه قسم می‌خورد که خودش اسلحه را امتحان کرده و در آن گلوله مشقی گذاشته است.

رسانه ها در آن زمان احتمال دشمنی شخصی فرد یا افرادی را با بازمانده بروس لی دادند و حتی کمپانی‌های فیلمسازی مختلفی که لی در فیلم آنها بازی نکرده بود متهم به این قتل شدند.

download1 (5)

۵_مارتا منسفیلد در فیلم دکتر جکیل و مسترهاید

30 نوامبر 1930 مارتا منسفیلد؛ بازیگر فیلم های صامت در اثر سوختگی حاصل از تصادف اتومبیل پس از بازگشت از سر صحنه فیلم دکتر جکیل و مستر هاید به سوی هتلش درگذشت.

علت سوختگی آتش سیگاری بود که پس از تصادف لباس های عهد ویکتوریای منسفیلد را که قابلیت اشتعال بالا داشت به آتش کشیده و وی را به شدت سوزانده بود.‌

download1 (6)

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها