{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

ماجرای بیماری عجیب و نادر الیکا عبدالرزاقی

ماجرای بیماری عجیب و نادر الیکا عبدالرزاقی
کدخبر : 8154

الیکا عبدالرزاقی، بازیگر تئاتر، سینما و تلویزیون چندی پیش از معلولیت خود پرده برداشت و تاکید کرد بواسطه شرایط خاصی که دارد، مایل است که با ورزش‌های پارالمپیکی و این حوزه آشنا شود.

به گزارش هنر ام‌روز، خواسته‌ای که خیلی زود اجابت شد و این ستاره سینما با دعوت کمیته پارالمپیک، با حضور در کمیته با فعالیت‌های مختلف این حوزه آشنا شد.

عبدالرزاقی در جریان حضورش از کمیته پارالمپیک از موزه ملی ورزش بازدید به عمل آورد و تاکید کرد که می‌خواهد سفیر جنبش پارالمپیک باشد.

عبدالرزاقی در این باره اظهار داشت: سفیری جنبش پارالمپیک برایم افتخار است و تلاش می‌کنم در حد بضاعتم نشردهنده افتخار آفرینی ورزشکاران پارالمپیکی کشورمان باشم.

عبدالرزاقی درباره معلولیت پای چپش گفت: ۱۱ساله و محصل کلاس پنجم بودم که این اتفاق افتاد. یک روز که از مدرسه به خانه برمی گشتم متوجه شدم مثل همیشه نمی‌توانم راه بروم و زمانی که به منزل رسیدم بر روی زمین افتادم.

فلجی موقت

بعد از آن اتفاق سه روز به صورت کامل از کمر به پایین حس نداشتم و دچار فلج موقتی شدم. آن زمان در رشت زندگی می‌کردیم و در بیمارستان همان شهر بستری شدم و پزشکان علت این اتفاق را سندرم «گیلن – باره» تشخیص دادند که نوعی اختلال نادر است و منجر به حمله سیستم ایمنی به اعصاب بدن و از کار افتادن عضلات می‌شود.

 

وی افزود: بعد از این اتفاق حس پای راستم آرام آرام برگشت اما پای چپم از قسمت مچ به پایین کاملا بی‌حرکت شد و از آن زمان تا کنون در همان حالت باقی مانده است.

عبدالرزاقی در ادامه بیان کرد: می‌توانم بگویم بزرگ‌ترین شانسی که در زندگی‌ام داشته ام، خانواده‌ام بوده اند. من هم مثل همه افرادی که با شرایط جدید جسمی مواجه می‌شوند، بهم ریختم و کمی خودم را باختم اما برگ برنده من فضای خانواده‌ام بود که به خاطر شوخ طبعی و روحیه بانشاطی که داشتند و دارند، به من کمک کردند که سریع با شرایط جدید کنار بیایم.

معمولا در مواجهه به معلولیت دو اتفاق می‌افتد؛ یا فرد به صورت ناخودآگاه خودش را محدود می‌کند و یا از سوی خانواده و اطرافیان با محدودیت‌ها مواجه می‌شود.

وی گفت: بعد از این اتفاق و تغییر مسیر زندگی‌ام فکر می‌کردم شاخه‌هایی مثل شعر، ادبیات و نویسندگی را انتخاب کنم. یکی از علاقه‌های من در دوران نوجوانی مطالعه مجلات سینمایی به خصوص مجله فیلم بود و همین علایق باعث شد تا مادرم مرا برای ورود به دوره‌های بازیگری و تئاتر تشویق کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها