{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

مهره‌ای رنگی با قدمت ۲۳ هزار سال در ژاپن پیدا شد

مهره‌ای رنگی با قدمت ۲۳ هزار سال در ژاپن پیدا شد
کدخبر : 8232
خبرنگار:

هفته گذشته از قدیمی‌ترین مهره رنگ امیزی شده جهان در کشور ژاپن رونمایی شد. البته Mainchi گزارش داد که این مهره ۲۳ هزار ساله در واقع پنج سال پیش کشف شده اما نتیجه تحقیقات درباره ان هفته گذشته در دسترس عموم قرار گرفت و قرار است در موزه استان اوکیناوا و موزه هنر در ناهای ژاپن به نمایش دربیاید. این مهره اطلاعاتی جدید درباره فرهنگ عصر پارینه سنگی در اختیار مورخان قرار خواهد داد.

هنرام‌روز: این مهره از پوسته عاج تراشیده شده و با رنگدانه قرمز رنگ آمیزی شده. البته تنها اثر از رنگ امیزی مهره در بخشی از شیار ان باقی مانده‌. این مهره که در سواحل اوکیناوا در محل غار ساکیتری پیدا شده، احتمالا مربوط به دوره پارینه سنگی است و حدود ۲۳ هزار سال قدمت دارد. 

سیجی کادواکی، مدرس موزه دانشگاه ناگویا و متخصص باستان شناسی ماقبل تاریخ، به نشریه Mainichi گفت: «به نظر می رسد که مردم دنیای باستان برای ساختن این اشیا و تمام مراحل ان از یافتن صدف‌ها گرفته تا رنگ آمیزی آن زمان و تلاش زیادی را صرف کرده‌اند و احتمالا این اشیا تزئینی به عنوان ابزاری برای برقراری ارتباط استفاده می‌شدند.»

پیش از این و در همین غار چند شی قابل توجه دیگر چون قدیمی‌ترین قلاب ماهیگیری جهان (که از پوسته عاج ساخته شده) و یک توده رنگدانه که احتمالا کاربردی مانند مداد رنگی داشته، پیدا شدند. مورخان می‌گویند این غار تا  ۱۵ هزار سال پیش و دوره جومون محل سکونت مردم بوده‌است.

منبع: ارت نیوز

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها