{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خانه تاریخی مشکاتیان در آتش سوخت

خانه تاریخی مشکاتیان در آتش سوخت
کدخبر : 8257

رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور گفت: بنای تاریخی موسوم به خانه پدری استاد پرویز مشکاتیان هنرمند فقید موسیقی ایرانی در آتش بی‌توجهی سوخت.

به گزارش هنر ام‌روز، در پی افتادن شعله‌های آتش به جان خانه قدیمی استاد مشکاتیان در نیشابور ،محمد اسماعیل اعتمادی رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور گفت: بنای تاریخی موسوم به خانه پدری استاد پرویز مشکاتیان هنرمند فقید موسیقی ایرانی که مربوط به دوران پهلوی اول است به دلیل ارزش‌های خاص معماری و فرهنگی در تاریخ ۳۰ اردیبهشت ۹۹ به شماره ۱۱۸ در شورای ثبت وزارت میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع دستی واجد ارزش شناخته شد .

او افزود: مالکین این خانه با لودر در تاریخ خرداد سال ۹۹ به تخریب ۸۰ درصد از آن پرداختند که اداره میراث با پیگیری‌ها از آن زمان هنوز هم در حال پیگری است.

رئیس اداره میراث فرهنگی نیشابور با اشاره به اینکه  اززمان تخریب این ساختمان این مکان به محل رفت و آمد معتادان تبدیل شده بود، ادامه داد: این بنای تاریخی  امروز دچار حریق گسترده شد.

اعتمادی بیان کرد:  بازسازی بافت‌های تاریخی بنا بر مصوب تاریخ ۲۶ شهریور ۱۴۰۰ به شهرداری نیشابور ابلاغ شده است؛ که شهرداری موظف است پروانه ساختمانی برای این محل صادر کند.

سید مهدی حسینی مدیر عامل سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری نیشابور نیز در گفت‌وگو با خبرنگار ما گفت: صبح امروز یکشنبه آتش سوزی یک منزل قدیمی واقع در بعثت ۲۱ به سامانه ۱۲۵ اعلام شد که بلافاصله یک تیم از آتش نشانان ایستگاه شهید صفادل به محل اعزام شدند.

او افزود: با توجه به حساسیت این بنا که از ساختمان‌های قدیمی و میراث فرهنگی شهر بود تلاش ما بر این بود که خاموش کردن آتش با کمترین خسارت صورت پذیرد، ولی متاسفانه با توجه به اینکه آتش به چوب‌های سقف و ایزوگام پشت بام سرایت کرده بود آتش به راحتی خاموش نشد و مجبور شدیم از دو تانکر پشتیبانی آب برای اطفای حریق استفاده نماییم که با توجه به قدیمی بودن سازه و آبی که برای اطفای حریق استفاده شده بود خطر ریزش ساختمان بسیار زیاد است لذا از کارشناسان عمران شهرداری و همچنین کارشناسان میراث فرهنگی خواسته شد که در محل حضور یابند تا در مورد ماندن و یا تخریب ساختمان تصمیم گیری به عمل آید.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها