{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بیش از ۲۰۰ قطعه اثر عتیقه از امریکا به هند بازمی‌گردد

بیش از ۲۰۰ قطعه اثر عتیقه از امریکا به هند بازمی‌گردد
کدخبر : 8273

خبرگزاری هند «پی تی آی» از بازگشت مجموعه ۲۴۸ مورد از اثار باستانی این کشور از نیویورک خبر داد. دادستان منطقه منهتن نیویورک به تازگی اعلام کرده، مجموعه‌ای از آثار باستانی را که از طریق تحقیقات این مرکز در مدت بیش از ده سال جمع‌آوری شده است به هند بازگردانده می‌شود.

هنرام‌روز: بیشتر این آثار در اختیار یک دلال آثار هنری عتیقه بوده که اکنون در بازداشت به سر می‌برد.

او و همدستانش که شماری از آنها در این میان به حبس محکوم شده‌اند، گنجینه‌های فرهنگی را از چندین کشور در جنوب آسیا و جنوب شرق این قاره دزدیده و سپس این آثار را به آمریکا منتقل کرده‌اند.

این قاچاقچیان تلاش کردند که از طریق گالری خود در نیویورک این آثار عتیقه را به فروش برسانند. این دلال که سبهاش کاپور نام دارد از ده سال پیش در هند در بازداشت به سر می‌برد. جرم او سرقت اموال و قاچاق بیش از ۲۵۰۰ اثر هنری آثار هنری اعلام شده است.

تاکنون ۲۳۵ اثر عتیقه پیداشده در این گالری به کنسولگری هند در نیویورک تحویل داده شده‌اند. گفته می‌شود که این بزرگ‌ترین انتقال چنین آثار هنری به هند است.

به گزارش خبرگزاری پی تی آی، در میان عتیقه‌های بازگردانده شده مجسمه برنزی خدای هندو شیوا وجود دارد که قیمت آن به حدود چهار میلیون دلار می‌رسد. این اثر که احتمالاً مربوط به قرن دوازدهم میلادی است، در دهه ۱۹۶۰ از معبدی به سرقت رفته بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها