{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

خواص شگفت‌انگیز رنگ‌ها بر خلق و خو

خواص شگفت‌انگیز رنگ‌ها بر خلق و خو
کدخبر : 8383

گرم یا سرد بودن یک رنگ در کنار شاد و یا غم‌انگیز بودن آن می‌تواند باعث بروز احساسات متفاوتی در انسان شود.

به گزارش هنر ام‌روز، از جنبه روانشناسی، رنگ‌ها می‌توانند باعث بروز احساس شادی یا غم در انسان شود و حتی حس گرسنگی یا آرامش را به فرد بدهد.

متخصصان می‌گویند رنگ‌های مختلف احساسات متفاوتی را با خود به همراه دارند. این موضوع ارتباط مستقیمی با میزان درخشندگی، سایه، پایه رنگ و نیز گرم یا سرد بودن آن دارد.

از رنگ‌های گرم می‌توان به قرمز، نارنجی، و زرد اشاره کرد. این رنگ‌ها باعث بروز احساس شادی، خوش‌بینی و پرانرژی بودن می‌شوند.

این سه رنگ گرم باعث افزایش توجه شده و نیز اخطار تلقی می‌شوند. اگر دقت کرده باشید در چراغ‌های راهنمایی برای توجه بیشتر و اقدام مناسب رانندگان از این سه رنگ استفاده شده است.رنگ قرمز همچنین باعث باز شدن اشتهای انسان می‌شود.

در مقابل، رنگ‌های سرد شامل سبز، آبی، و بنفش می‌شود. رنگ‌های سرد باعث آرامش می‌شود، اما می‌تواند خطر بروز ناراحتی را نیز به دنبال داشته باشد.

 رنگ بنفش می‌تواند جرقه‌ای برای بروز خلاقیت باشد، زیرا این رنگ ترکیبی از رنگ آبی (آرامش) و قرمز (اشتیاق، سختی) است.

 رنگ‌های شاد روشن و گرم هستند مانند رنگ زرد، نارنجی، صورتی و قرمز. روشنی و براقی یک رنگ به طور مستقیم بر خلق و خوی انسان تاثیر می‌گذارد. می‌توانید با ترکیب این رنگ‌های شاد جوانی و شادابی را به تصویر بکشید.

رنگ‌های غم‌انگیز و ناراحت‌کننده به رنگ‌های تیره اشاره دارد. خاکستری و مشکی معروف‌ترین رنگ‌های این دسته را تشکیل می‌دهند. با این حال، رنگ‌های آبی تیره، سبز تیره، بژ تیره و قهوه‌ای تیره نیز از جمله رنگ‌های غم انگیز محسوب می‌شوند.

فرهنگ، نقش مستقیمی در شاد یا غمگین تلقی شدن یک رنگ دارد برای مثال، در فرهنگ غربی و در بسیاری از کشورها رنگ مشکی به عنوان رنگ عزاداری و خاکسپاری مورد توجه است. با این حال، برخی کشورهای شرقی مانند هند و پاکستان رنگ سفید را رنگ عزاداری می‌دانند.

رنگ‌های سبز و آبی به عنوان رنگ‌های آرامش‌بخش شناخته می‌شوند. رنگ‌های براق مانند قرمز براق، زرد براق، و سبز فسفری در رده رنگ‌های پرانرژی دسته‌بندی می‌شوند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها