{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نماینده اصفهان: خبرنگاران کشور از خبرنگار افشاگر حمایت کنند

نماینده اصفهان: خبرنگاران کشور از خبرنگار افشاگر حمایت کنند
کدخبر : 8536

نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: متاسفانه امروز بحث ربا در جامعه به شکل شیطانی خودنمایی می کند، اما طرح تغییر اهداف و ساختار بانک مرکزی همچنان مسکوت مانده است.

به گزارش هنر ام‌روز، عباس مقتدایی در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس شورای اسلامی با اشاره به بندهای ۱۱ و ۱۲ ماده ۲۲ آئین نامه داخلی مجلس که در خصوص اقتدار مجلس و بهبود روش های نظارتی است، بیان کرد: متاسفانه امروز بحث ربا در جامعه به شکل شیطانی خودنمایی می کند.

وی افزود: بنده و همکارانم چندین ماه گذشته با رأی بسیار بالا خواستار تغییر اهداف، وظایف و ساختار بانک مرکزی شدیم، توقع این بود که هیات رئیسه پیگیری های لازم را انجام دهد، ولی این طرح مهم به دلیل عدم پیگیری از جانب هیات رئیسه در کمیسیون مسکوت مانده است.

نماینده مردم اصفهان تصریح کرد: در کنار این اقدام کلان برای پایان دادن به ربا در نظام اسلامی، طرحی مهم برای رفع نیازهای مردم را دنبال کردیم و قانون الزام دولت به پرداخت یارانه کالاهای اساسی که تقریبا یک سال قبل تصویب شد را دنبال کردیم. آیا هیات رئیسه و افرادی که مسئولیت دارند پیگیری کردند که این طرح به نحو شایسته اجرایی شود؟

مقتدایی تاکید کرد: امروز امنیت غذایی مردم مورد تهدید قرار دارد، در کنار تمام اقدامات پسندیده ای که صورت گرفته موانع و مشکلات بسیاری داریم، متاسفانه برخی مجبورند پسماند دیگران را استفاده کنند. این نظارت ها کجا باید انجام شود؟ اقتدار مجلس اقتضا می کند آن چیزی که به تصویب می رسد مانند اینکه برنج، گوشت، قند، شکر و... باید به صورت کارت در اختیار افراد قرار گیرد، روی زمین مانده و اگر هم اجرایی شده به صورت ناقص بوده است.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در زمینه خودرو داخلی و افزایش قیمت آن، بیان کرد: در مجلس تذکرهای مهمی به دولت داده شد، اقتدار مجلس اقتضا می کند که رئیس و هیات رئیسه این مساله را مجلس دنبال کند.

مقتدایی به اقدام اخیر وزارت نفت در زمینه شکایت از خبرنگاری که حقوق نجومی یکی از مدیران وزارت نفت را افشا کرده بود انتقاد کرد و گفت: به این روند خاتمه دهند و خبرنگاران کشور از خبرنگار افشاگر حمایت کنند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها