{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شهر هنرهای دیگو ریورا پس از ۸۰ سال در مکزیک افتتاح شد

شهر هنرهای دیگو ریورا پس از ۸۰ سال در مکزیک افتتاح شد
کدخبر : 8575
خبرنگار:

دیگو ریورا هنرمند مکزیکی، رویای خود برای ساختن یک شهر جامع هنری را در بیانیه‌ای که طی سالهای ۱۹۴۵ تا ۱۹۵۰ نوشت، ثبت کرد. او این شهر را محلی برای همبستگی هنر اکادمیک و سنتی و هر چیزی که بیانی ناب و عمیق از مردم مکزیک باشد، توصیف کرد. اما پیش از تکمیل پروژه و در سال ۱۹۵۷ درگذشت. «شهر هنر، هنرمند تحصیل کرده در دانشگاه را با سفال‌گر، بافنده، سبد‌ساز، سنگ‌تراش و هر چیزی که بیانی ناب و عالی درباره مکزیک است را متحد خواهد کرد.»

هنرام‌‍روز: حالا بعد از ۸۰ سال این شهر متشکل از ۱۳ ساختمان و بیش از ۶۰۰۰ متر مربع باغ با هدف اتصال اشکال مختلف خلاقیت از سفالگری، بافندگی و هنرهای مدرن در یک مکان در مکزیکو سیتی و در موزه آناهواکالی افتتاح شده است. در این موزه همچنین بیش از ۵۰۰۰ قطعه از مجموعه هنری ریورا نگهداری می شود. 

GettyImages-489055291-1024x680

معماران این مجموعه پدر و پسر معمار مائوریسیو و مانوئل روچا هستند. برای ساخت این پروژه که حدود شش سال طول کشید بیش از ۹۶۰ هزار دلار هزینه شده است. ساختمانهای سنگی و کم ارتفاع این مجموعه به گونه‌ای ساخته شده که کمترین تاثیر مخرب بر منظره طبیعی محیط را داشته باشند و با طبیعت بومی فضا هماهنگ شوند و به معماری خاص مکزیک هم وفادار باشد.

شهر هنرهای ریورا شامل گالری، کتابخانه، کارگاه‌ها، دفاتر کار و انباری برای نگهداری از گنجینه هنری اوست. این فضا همچنین پیش از این سالن امفی تاتر و سینما هم داشت. 

منبع: ارت نت

unnamed

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها