{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پرواز همای کرونا گرفت و بستری شد!

پرواز همای کرونا گرفت و بستری شد!
کدخبر : 8774

«سعید جعفرزاده احمد سرگورابی» معروف به «پرواز همای» شب گذشته به دلیل ابتلا به کرونا و درگیری نسبتاً بالای ریه به کووید ۱۹ در بیمارستانی در رشت بستری شد.

به گزارش هنر ام‌روز، معاون هنری و امور سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان اعلام کرد: حال عمومی پرواز همای مساعد گزارش شده است.

سیدامیر مصباح  افزود: همای به دلیل ابتلا به ویروس کرونا در یکی از بیمارستان های رشت بستری شده است و بنا به اعلام نظر پزشکان حال عمومی وی مساعد گزارش شده است.

دقایقی پیش خبرهای ناخوشایندی در خصوص وضعیت بیماری پرواز همای در صفحه های مجازی منتشر و موجب نگرانی مردم شده است .

پرواز همای کیست؟

سعید جعفرزاده احمدسرگورابی با نام هنری پرواز همای متولد شهر احمدسرگوراب از توابع شهرستان شفت واقع در غرب گیلان است.

او خواننده موسیقی سنتی ایرانی است همراه با گروه مستان که مجموعه‌ای از نوازندگان سازهای ایرانی هستند، به اجرای کنسرت می‌پردازد.

او ترانه‌هایی را به زبان‌های گیلکی و تالشی نیز اجرا کرده و اپراهایی را هم به‌روی صحنه برده‌است.

شرکت در جشنواره موسیقی فجر، فضای باز کاخ نیاوران، تور کنسرت‌های آمریکا (Disney Hall)،کنسرت ارکسترال با رهبری شهرداد روحانی و تور کنسرت‌هایی از هامبورگ تا هلند از جمله فعالیت‌های پرواز همای است.

اجرای موزیکال داستانهای مثنوی و آثار شعرای بزرگ کشور همچون اپراهای «موسی و شبان»، «مرغ سحر» و «عقل و عشق و آدمی» به رهبری شهرداد روحانی از جمله کارهای نو و بدیع این هنرمند گیلانی است.

از آلبوم های موسیقی پرواز همای نیز می توان به «در شب گیسوان تو» و «سرزمین بیکران» اشاره کرد.

او کنسرت های متعددی را با گروه مستان با عنوان «مستان و همای» برای حفظ جنگل‌ها و جلوگیری از نابودی حیوانات به روی صحنه برد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها