{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نویسنده مشهور به دلیل توهین به ترک‌ها زندان می‌رود؟

نویسنده مشهور به دلیل توهین به ترک‌ها زندان می‌رود؟
کدخبر : 8859

اورهان پاموک به اتهام توهین به بنیانگذار ترکیه مدرن و همینطور تمسخر پرچم ترکیه مورد بازجویی قرار می‌گیرد.

به گزارش هنر ام‌روز، اورهان پاموک نویسنده برنده جایزه نوبل ادبیات به دلیل توهین به بنیانگذار ترکیه مدرن و همینطور تمسخر پرچم این کشور در کتاب جدیدش با نام «شب های طاعون» مورد بازجویی قرار می گیرد.

پاموک البته این اتهامات را رد می کند. کتاب تازه این نویسنده سرشناس در ماه مارس امسال منتشر شد. داستان «شب های طاعون» در جزیره ای خیالی در عثمانی در دوران شیوع طاعون در اوایل قرن بیستم میلادی اتفاق می افتد.

اولین شکایت از پاموک در ماه آوریل امسال از سوی یک وکیل صورت گرفت. این وکیل، پاموک را به نفرت پراکنی علیه مصطفی کمال آتاتورک و تمسخر پرچم ترکیه متهم کرد.

در آن زمان، دادگاه استانبول به دلیل کمبود شواهد این ادعا را بررسی نکرد با این حال، آن وکیل تقاضای تجدید نظر کرد و تحقیقات روی این مساله دوباره آغاز شده است.

طبق یکی از قوانین ترکیه، اگر توهین پاموک به آتاتورک تایید شود، این نویسنده مجرم شناخته می شود و به سه سال زندان محکوم خواهد شد.

اورهان پاموک البته همه این اتهامات را رد کرده است. او در بیانیه ای اعلام کرد: در کتاب «شب های طاعون» که من ۵ سال روی آن کار کردم هیچ بی احترامی به بنیانگذاران قهرمان کشور یا به آتاتورک نکرده ام، اتفاقا برعکس این رمان با احترام و تحسین به این رهبران آزادیخواه نگاه کرده است.

براساس موسسه «قلم» آمریکا در سال گذشته حداقل ۲۵ نویسنده در کشور ترکیه از سوی دولت این کشور به زندان افتادند که با این حساب ترکیه در بین کشورهای جهان رتبه سوم را از نظر نویسنده های زندانی در اختیار دارد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها