{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کاظم هژیر آزاد : فعلا ترجیح می دهم از تئاتر دور باشم

کاظم هژیر آزاد : فعلا ترجیح می دهم از تئاتر دور باشم
کدخبر : 9034

کاظم هژیرآزاد، بازیگر باسابقه می‌گوید: کار که باشد، خیال آدمی از خیلی جهات راحت است و ای کاش همیشه کار باشد.

به گزارش هنر ام‌روز، او هرچند دلتنگ حضور روی صحنه است ولی فعلا ترجیح می‌دهد از تئاتر دور باشد تا وقتی شرایط بهتر شود.

این بازیگر در گفتگو با ایسنا تاکید می‌کند که در شرایط دشواری مانند همه‌گیری کرونا، دولت‌ها هستند که باید چراغ تئاتر را روشن نگه دارند و در وهله بعد، این مسئولیت بر عهده عوامل اجرایی تئاتر است.

او درباره فعالیت خودش در تئاتر می‌گوید: تئاتر، وقت‌گیر است و از طرف دیگر تمرین تئاتر باید طوری باشد که بتوان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کرد. بنابراین آماده‌سازی تئاتر در این شرایط، خیلی مشکل است بخصوص که ما هم در این سن و سال ضربه پذیریم و ببینید در این مدت چه تعداد هنرمند به خاطر کرونا از دست‌مان رفته‌اند؛ از پرویز پورحسینی تا کریم اکبری مبارکه و عزت‌الله مهرآوران و دیگران. پس باید همچنان مراعات کنیم.

هژیرآزاد ادامه می‌دهد: امیدوارم بعد از کرونا فرصتی باشد تا با خیال راحت کار کنیم و شرایط هم طوری باشد که تماشاگران مجبور نباشند برای رعایت اصل فاصله‌گذاری اجتماعی در سالن‌های تئاتر با فاصله بنشینند.

این بازیگر پیشکسوت با تاکید بر لزوم حمایت دولت‌ها از تئاتر در شرایط سختی مانند کرونا خاطرنشان می‌کند: دولت باید از کارهایی که مجوز اجرایشان را صادر کرده، حمایت کند و متناسب با بلیت‌های خریداری شده، به آنان کمک هزینه بپردازد. باید برای حمایت از تئاتر و زنده نگه داشتن آن چنین اقدام‌هایی انجام بدهد.

هژیرآزاد یادآوری می‌کند که تئاتر در همه جای دنیا همواره نیازمند حمایت‌های دولتی است و می‌افزاید: در وهله اول دولت‌ها هستند که باید چراغ تئاتر را روشن نگه دارند آن هم در شرایط سختی مانند کرونا و در مرحله بعد، این وظیفه بر عهده عوامل و گروه‌های نمایشی است.

او که این روزها مشغول بازی در دو سریال تلویزیونی است، اضافه می‌کند: در سریال «بی نشان» به کارگردانی راما قویدل و «تمام رخ» بازی می‌کنم . هر دو سریال همزمان با هم ساخته می‌شوند ولی برای حضور در هر دو هماهنگی کرده‌ایم تا مشکلی پیش نیاید.

کاظم هژیرآزاد در پایان می‌گوید: کار که باشد، خیال آدمی از خیلی جهات راحت است. امیدوارم همیشه کار باشد و امیدوارم همه مردم از جهت کرونا، امنیت بیشتری داشته باشند و ما هم در کنار دیگر هموطنان‌مان، روزگار بهتری داشته باشیم.

هژیر آزاد چندی پیش با سریال «زخم کاری» به کارگردانی محمد حسین مهدویان در شبکه نمایش خانگی حضور داشت که بازی‌اش در این مجموعه مورد توجه قرار گرفت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها