{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

شیوع موج‌چهارم کرونا در المان نمایشگاه یوهانس ورمیر را تعطیل کرد

شیوع موج‌چهارم کرونا در المان نمایشگاه یوهانس ورمیر را تعطیل کرد
کدخبر : 9199

اوج گیری ابتلا به ویروس کرونا (موج چهارم) نمایشگاه آثار یوهانس ورمیر را در آلمان تعطیل کرد. پیش از این نیز این نمایشگاه در ایالت زاکسن و شهر درسدن که ده نقاشی از یوهانس ورمیر هنرمند مشهور هلندی را در معرض دید قرار می‌دهد به دلیل مشابه لغو شده بود و تعطیلی جدید دستکم تا ۱۲ دسامبر ادامه خواهد داشت.

هنرام‌‍روز: ایالت زاکسن این روزها بیشترین امار ابتلا به ویوروس کرونا  و اماری بی سابقه از ابتدای شیوع این ویروس در المان را دارد و اولین ایالتی است که در موج چهارم این ویروس موزه های خود را تعطیل می‌کند. از زمان آغاز شیوع کرونا در المان بیش از ۵ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر به این بیماری مبتلا شده و ۹۹ هزار و ۸۰۰ نفر درگذشته‌اند؛ همچنین بیش از ۵۶ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر (۶۸ درصد) در این کشور واکسن زده‌اند. 

در راستای مبارزه با شیوع کرونا زاکسن علاوه بر تعطیلی موزه ها دست به اقدامات دیگری چون تعطیلی بازارهای کریسمس و تعطیلی رستورانها بعد از ساعت ۸ شب را انجام داده است. 

نمایشگاه یوهانس ورمیر درسدن پیش از افتتاح در ماه سپتامبر، دو بار به دلیل کرونا به تعویق افتاده بود و به گفته مسئولان، نمی‌توان آن را بیش از ۲ ژانویه تمدید کرد. نسخه‌ای از این نمایشگاه روز ۲۲ ژانویه در موزه هنر متروپولیتن توکیو برپا می‌شود و سپس در سه شهر دیگر ژاپن توقف خواهد داشت.

در این نمایشگاه تابلوی زن جوان کنار پنجره بعد از مرمت برای اولین به نمایش درمی‌آید. در پی مرمت این تابلو مشمخص شد که کنار آن تصویری از یک کوپیدو نقاشی شده که سالها رنگ روی آن را پوشانده بود. بیرون آمدن کوپیدو از تابلو معنای ان را تغییر داد و به نظر می‌رسد زن جوان در حال خواندن نامه‌ای عاشقانه است. 

ماریون آکرمن، رئیس موزه‌های درسدن، تعطیلی این نمایشگاه را تاسف‌بار و در عین حال اجتناب‌ناپذیر خواند و گفت: وضعیت مردم زاکسن اسفبار است. باید به عنوان افراد جامعه کنار هم باشیم و این به معنای محدود کردن حضور در فضاهای عمومی و افزایش آمار افراد واکسینه شده است.

شیوع ویروس کرونا از آغاز موجب تعطیلی تمام فعالیت‌ها شد و‌ نمایشگاه‌ها، جشنواره‌ها، کنسرت‌ها و ... لغو کرد و ضرر جبران ناپذیری را به اقتصاد فرهنگ و هنر وارد کرد.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها