{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نقاشی‌های مسعود کیمیایی ۹۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان

نقاشی‌های مسعود کیمیایی ۹۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان
کدخبر : 9318

این روزها گالری گلستان میزبان نمایشگاه اثار نقاشی مسعود کیمیایی کارگردان سینماست. ۲۱ اثر از این کارگردان، با قیمت‌هایی بین ۹۰ تا ۳۲۰ میلیون تومان بر دیوارهای گالری نصب شدند و کاتالوگ رنگی اثار نیز ۲۰۰ هزار تومان به فروش می‌رسد!

هنرام‌روز: عکس‌های افتتاحیه هم حکایت از استقبال پر شور از این نمایشگاه داشتند و حتی پلیس هم جلوی در گالری حضور پیدا کرد تا نظم را برقرار کند.

این نمایشگاه خالی از حاشیه نبود و موجب واکنش کاربران فضای مجازی شد.

این اولین بار نیست که در ایران شخصی به واسطه شهرت و محبوبیتش وارد شاخه‌ای دیگر که چندان در ان حرفه‌ای نیست می‌شود و این موجب ایجاد حاشیه‌ها و بروز اعتراضات می‌شود. این اتفاق البته تنها محدود به کشور ما نیست. مثلا چندی پیش خانه حراج بونامز نقاشی‌های خام و کودکانه محمدعلی کلی را به مزایده گذاشت و اثار هم خریداری شدند، البته قیمت اثار محمدعلی کلی معادل قیمت اثار هنرمندان حرفه‌ای چون لوسین فروید نبود. اما قیمت بالای اثار در نمایشگاه مسعود کیمیایی موجب تعجب شده‌است. این اثار که از نظر طرح و اجرا حرفه‌ای نیستند و تنها علاقه تفننی اقای کارگردان به نقاشی را نشان می‌دهند، با مبلغ‌هایی برابر با اثار هنرمندان حرفه‌ای و مدرنیست ایرانی و حتی گاهی بالاتر قیمت گذاری شدند. 

مسعود کیمیایی می‌گوید از هجده سالگی نقاشی می‌کرده و پیش از افتتاح نمایشگاهش گفته بود که «من هرگز تن به انتشار کاری که احساس کنم پایین‌تر از حد فیلمسازی‌ام است، یا به شکلی که به آن ممکن است لطمه بزند، نمی‌دهم.»

لیلی گلستان به سیدعبدالجواد موسوی، شاعر و روزنامه‌نگار می‌گوید: «دو ماه پیش مسعود به من زنگ زد و گفت نقاشی می‌کند. من خیلی تعجب کردم و به سرعت به خانه‌اش رفتم.»

او ادامه می‌دهد: «از دیدن کارها حیرت کردم. چون عنصر غالب‌شان تخیل و رنگ بود و دقیقا خودِ مسعود بودند؛ آدمی که همه عمرش خیالبافی و قصه‌گویی کرده و فیلم‌های درجه یک ساخته است. نقاشی‌ها به نظرم خودِ مسعود بودند و بازی نکرده بود. مسعود هیچ ادعایی در زمینه نقاش‌بودن ندارد و گفت خودم و فیلم‌هایم را روی بوم کشیده‌ام و واقعا هم همین‌طور است و کاردهایی که روی بوم است، واقعا امضایش است.»

لیلی گلستان همچنین در جواب اینکه اگر این نقاشی متعلق به کسی به جز مسعود کیمیایی بود باز هم توجه شما را جلب می‌کرد یا نه می‌گوید: نه! و اضافه می‌کند «من برای آقای کیمیایی هر وقت دلش بخواهد این‌جا نمایشگاه بگذارد، (با خنده و به شوخی) حتما این کار را در کمال پارتی‌بازی انجام می‌دهم. چون دوست عزیز من است و ما ۵۰ سال است که با هم دوستیم.»

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها