{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی سریال انیمیشنی Arcane، رقیب اصلی Squid Game

معرفی سریال انیمیشنی Arcane، رقیب اصلی Squid Game
کدخبر : 9327

سریال Arcane با استفاده از دنیای league of legends، یک داستان کاملا جدید از گذشته ی شخصیت های خود بوجود آورد که هم تازه کاران و هم کسانی که با این سری آشنایی دارند می‌توانند از آن بسیار لذت ببرند.

اقتباس‌های سینمایی و برنامه‌های تلویزیونی زیادی با الهام از دنیای گیم به جعبه‌های جادویی و دیجیتالی موسوم به تلویزیون و پرده‌های بزرگ سینما راه‌ پیدا کرده‌اند؛ مجموعه‌‌ها و آثاری که نه‌تنها با انتقادهای تند مخاطبان همراه بوده‌اند، بلکه دوست‌داران گیم را نیز ناامید کرده‌اند و این طرز فکر را در ما به‌وجود آورده‌اند که صنعت گیم هیچ‌گاه نمی‌تواند راهی برای ورود به سینما پیدا کند. فیلم Super Mario با عرضه در سال ۱۹۹۳، مهر تأییدی بر این تفکر بود. از آن زمان تا به امروز، فیلم‌های زیادی از جمله Mortal kombat، مجموعه Resident Evil و حتی Hitman منتشر شده‌اند که مرز میان گیم و سینما را به‌شکل فزاینده‌ای افزایش داده‌اند. Warcraft از جمله آثاری بود که امید اندکی را در میان مخاطبان سینما و طرفداران گیم پدید آورد اما بودجه کمر‌شکن آن موجب شد تا فقدان یک دنباله سینمایی با اقتباس از دنیای بازی، باری دیگر احساس شود.

بازی League of Legends اولین بار در سال ۲۰۰۹ از سوی استودیو Riot Games منتشر شد که طرفداران زیادی در جهان به‌خود اختصاص می‌دهد. همکاری Riot games و نتفلیکس را می‌توان شروع‌کننده راهی در جهت بهبود آثار اقتباسی از گیم دانست. Halo از سوی سرویس پارامونت پلاس، بازی The Last of Us از سوی + HBO  و حال سریال Arcane؛ همگی قصد دارند تا شکاف میان فیلم‌و‌سریال و گیم را پر کنند.

سریال خارجی

این جدیدترین سریال نتفلیکس که درصدد تبدیل شدن به بهترین سریال این سرویس است؛ سریالی که از المان‌های داستانی سرشار، خانواده و دراماهایی در عرصه سیاست و لحظات اکشن بهره می‌برد. قسمت اول Arcane در تاریخ ۹ نوامبر در سرویس استریم و پخش آنلاین نتفلیکس پخش شد. الکس یی و کریستین لینک وظیفه ساخت این سریال را برعهده داشته‌اند و تیم صداگذاری این فیلم، ستاگرانی از جمله هیلی استین‌فیلد، کیتی لیونگ، کوین الِخاندرو و اِلا پارنِل را در خود جای می‌دهد. خالی از لطف نیست که بگویم شهره آغدالشو نیز در این تیم حضور داشته و وظیفه صداگذاری کارکتر گریسون را در Arcane عهده‌دار بوده است.

سریال آرکین نقطه آغاز خوبی دارد و شخصیت‌های دنیای بازی League of Legends را از یک نقطه‌ی درست به مخاطب که ما باشیم معرفی می‌کند. بازی لیگ آو لجندز یک بازی ویدیویی رقابتی آنلاین است که یک یا چند شخصیت اصلی ندارد اما سریال ‌آرکین در فصل اول روی شخصیت وای (Vi) و خواهر کوچک‌تر و احتمالا ناتنی‌اش جینکس (Jinx) مانور می‌دهد. قصه به سادگی شروع می‌شود. وای به همراه دیگر دوستانش می‌خواهند از مکانی در ناحیه‌ی پیلت‌اور (Piltover) چیزی بدزدند اما همه چیز به درستی پیش نمی‌رود و سلسله وقایع متعددی باعث می‌شود تا اوضاعِ دنیای سریال از آن نظم و ترتیبی که دارد به کل خارج شود.

شخصیت‌پردازی‌ها به خصوص وای و جینکس به شدت دیدنی از آب در آمده‌است. از شخصیت‌های جدیدی مثل مِل، سیلکو و وندر نیز در سریال آرکین برای اولین بار رونمایی می‌شود تا برای مخاطبینی که زیر و بمِ دنیای لیگ آو لجندز را در آورده‌اند نیز این سریال تازگی و طراوت داشته باشد. از این بابت که این دسته از بیننده‌ها مدام در حال حدس و گمان باشند که شخصیت‌های جدید در واقع کدام قهرمان‌ها در دنیای بازی هستند. برخی‌ها مثل وندر در همان قسمت اول تقریبا لو می‌رود که در آینده تبدیل به چه چمپیونی می‌شوند، برخی نیز مثل مِل یک کاراکتر مرموزی هستند که باید بیشتر پای قصه نشست تا بتوان حدسی درست زد.

سریال خارجی

از جنبه‌ی صداگذاری باید اشاره کرد که می‌توان صدای شهره آغداشلو در نقش گریسون را یکی از برگ برنده‌های این بخش دانست. پختگی و صدایِ این هنرمند به انضمام گویندگان خوش‌ذوقی مثل مایلز براون و هیلی استینفلد باعث شده تا ارتباط نزدیکتری با شخصیت‌های اصلی سریال آرکین پیدا کنیم. از طرفی موسیقی‌های سریال آرکین که گل سر سبدِ آنها قطعه‌ی دشمن (Enemy) از گروه Imagine Dragons است، خیلی خوب روی سریال و داستانی که دارد چفت و جور می‌شود. آرکین هر اندازه در بخش صداگذاری و همچنین موسیقی بی‌نظیر عمل می‌کند، از جنبه‌ی بصری و گرافیکی صدها برابر عملکرد بهتری نشان می‌دهد. البته جذابیت‌هایی بصری سریال صرفا معطوف به نمایش پیلت‌اور و زان (Zaun) نیست. قاب‌ها فراتر از یک نمای تزئینی و چشم‌نواز عمل می‌کند و کارکردهای مهم‌تری مثل انتقال حس را برعهده دارد. به این‌گونه که می‌توان در هر قسمت، چندین و چند قاب مفهومی و در عین حال چشم‌نواز از آن قسمت شکار کرده و با دیگران به اشتراک گذاشت.

بهترین بخش ماجرا اینجاست: Arcane یک مجموعه فوق‌العاده هیجان‌انگیز است که اصلا از شما نمی‌خواهد طرفدار چند ساله League of Legends باشید و دنیای آن را بشناسید. بیشتر داستان این سریال در شهری به نام Piltover جریان دارد. این شهر در آستانه تغییرات بزرگی است که می‌توانند روی تمام سرزمین Runeterra تاثیر بگذارند: چند تن از دانشمندان در تلاش‌اند با استفاده از قدرت خطرناک جادو همه چیز را دستخوش تغییر کنند (از سلاح‌ها گرفته تا وسایل نقلیه).

سریال خارجی

یکی از جالب‌ توجه‌ترین نکات «آرکین» این است که نه تنها سبک فانتزی را با استیم‌پانک ترکیب می‌کند، بلکه فهم آن نیز بسیار آسان است. این سریال اصلا به دنبال روایت مسائل و قوانین پیچیده در دنیای خود نیست و از سوی دیگر انتظار ندارد شما از قبل شخصیت‌ها و دنیای League of Legends را بشناسید. به عنوان مثال Vi یکی از شناخته‌شده‌ترین شخصیت‌های لیگ آو لجندز محسوب می‌شود اما در اینجا به نوعی داستان گذشته و منشا او را مشاهده می‌کنیم.

در نتیجه، هواداران همیشگی بازی با اشتیاق زیادی داستان گذشته شخصیت‌های محبوب خود را دنبال می‌کنند و تازه‌واردها نیز دارند با یک سری کاراکتر فوق‌العاده جذاب و جدید آشنا می‌شوند. بنابراین می‌توان گفت رایت و نتفلیکس سریالی ساخته‌اند که همزمان برای هواداران و کسانی که تاکنون League of Legends را بازی نکرده‌اند، جذابیت داشته باشد.

هواداران این مجموعه انیمیشن به عنوان یکی از بهترین سریال‌های انیمیشنی دنیا نیز از مدت‌ها قبل بی‌صبرانه منتظر اعلام زمان پخش آن بودند. جالب اینکه حتی خود هواداران پروپاقرص بازی لیگ افسانه‌ها نیز انتظار سریالی چنین پرجذبه و نفس‌گیر را نداشتند.

مجموعه انیمیشن آرکین خیلی زود جای خود را در دل‌های مخاطبان باز کرد و توانست به محبوبیت بی‌سابقه‌ای دست پیدا کند. گواه این موضوع را باید در نمرات استثنایی منتقدان تلویزیونی جستجو کنیم، جایی که بانک اطلاعات اینترنتی فیلم یا «آی‌ام‌دی‌بی (IMDb)» با بیش از ۶۳ هزار رأی به این مجموعه امتیاز تحسین‌برانگیز  ۹،۴ و راتن تومیتوز نیز به آن نمره‌ی ۱۰۰٪ را داده‌اند.

 

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها