{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«حسن کچل» چگونه معروف شد؟

«حسن کچل» چگونه معروف شد؟
کدخبر : 9446

برنامه مستند «ماجرا» به مناسبت سالروز درگذشت علی حاتمی با موضوع ماجرای شهرت حسن کچل راهی آنتن صبا می شود.

به گزارش هنر ام‌روز، رادیو صبا روز یکشنبه، ۱۴ آذر به مناسبت سالروز درگذشت این هنرمند برنامه مستند «ماجرا» را با موضوع «ماجرای شهرت حسن کچل» راهی آنتن صبا می کند.

حسن کچل را چه کسی معروف کرد؟

مستند «ماجرا» در سالروز درگذشت علی حاتمی به سراغ اولین فیلم او و اولین فیلم موزیکال سینمای ایران، «حسن کچل» رفته است. در این قسمت از مستند، گزارشگر برنامه، لیلا علاقه مند در جستجوی پاسخ این سوال که آیا علی حاتمی حسن کچل را مشهور کرده یا این افسانه پیش از آن نیز به همین میزان مشهور بوده است، به سراغ مردم و افرادی می رود که ممکن است بخشی از پاسخ این سوال را بدهند.
ریشه های این افسانه ی قدیمی در گفتگو با محمدرضا شمس نویسنده مجموعه داستان پهلوان پشه عقبه و ریشه های افسانه حسن کچل بررسی میشود و همچنین در گفتگو با عباس بهارلو، مورخ سینما، به جستجوی پاسخ این سوال می پردازیم که فیلم علی حاتمی چه میزان در شهرت افسانه حسن کچل در میان مردم نقش داشته است.
مستند ماجرا با تلاش انسیه شمس الهی به عنوان نویسنده و تهیه کننده و لیلا علاقه مند به عنوان گزارشگر و با پژوهش این گروه، سوژه هایی خاص در زندگی مشاهیر را دنبال میکند و به این وسیله، نگاهی تازه از زندگی مشاهیر به مخاطب ارائه می کند.
«ماجرای حسن کچل علی حاتمی» را یکشنبه ۱۴ آذر ساعت ۱۴:۳۰ از رادیو صبا بشنوید.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها