{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«رکنی» جایگزین نیما شعبان‌نژاد شده است؟

«رکنی» جایگزین نیما شعبان‌نژاد شده است؟
کدخبر : 9462

گفت‌وگو با حامد وکیلی، بازیگر خراسانی که از ماجرای پیوستن به «خندوانه» و تجربه همکاری با مهران مدیری می‌گوید را بخوانید.

به گزارش هنر ام‌روز، شخصیت پیشتر در «حالا برعکس» نیز دیده و اکنون با تغییراتی به «خندوانه» اضافه شده است. حامد وکیلی بازیگر این شخصیت است که مدتی پیش با دو سریال کمدی «دراکولا» و «دودکش 2» در تلویزیون و نمایش خانگی دیده شده بود. او پیش از این تجربه حضور در قاب تلویزیون را داشته و در عرصه تئاتر نیز فعالیت کرده است. به بهانه حضور حامد وکیلی در «خندوانه» با این هنرمند خراسانی گفت‌وگو کرده‌ایم.

شما سال‌ها در عرصه تئاتر فعالیت کردید. درست است؟

بله. من در تربت حیدریه متولد شدم و تئاتر را از همان جا شروع کردم. با استاد حسن‌زاده شروع به کار کردیم، در جشنواره‌های مختلف حضور داشتیم و جوایزی هم کسب کردیم. سپس به تهران آمدم و اولین سریالی که بازی کردم، «تهران پلاک 1» به کارگردانی آقای مهدی مظلومی بود که در آن نقش اصلی را برعهده داشتم. تا آن زمان آقای مظلومی را ندیده بودم و از طریق یکی از دوستانم اشکان اشتیاق و آقای افشاری به ایشان معرفی شدم. چند تئاتر هم در مشهد اجرا کرده‌ام. دو تا از دوستانم هستند که خیلی به آن‌ها مدیونم، مهدی مظلومی و امیر برادران. امیر برادران نویسنده «هیولا»، «دراکولا» و «باخانمان»، نویسنده درجه یک ایران است و الان هم در «خندوانه» به عنوان سرپرست نویسندگان فعالیت می‌کند. مهدی مظلومی هم از دوستان بسیار خوب ماست که خیلی به من کمک کردند.

پیش از «خندوانه» ابتدا در «حالا برعکس» با گروه «خندوانه» همکاری کردید، این همکاری چطور اتفاق افتاد؟

آقای مهدی مظلومی در فصل قبلی «خندوانه» کارگردان تلویزیونی برنامه بود و در فصل جدید به دلیل پیش‌تولید سریال جدیدشان که ان‌شاءا... قرار است من هم در آن با ایشان همکاری کنم، نتوانستند در «خندوانه» حضور داشته باشند. آقای مظلومی من را معرفی کردند و در «حالا برعکس» اتفاق خوبی افتاد، اما من، تعدادی از عوامل و حتی آقای جوان کرونا گرفتیم و متاسفانه کار خوابید.

در فصل هشتم «خندوانه»، دنبال شخصیت جدیدی برای بخش نمایشی برنامه بودند، آقای مظلومی و برادران پیشنهاد حضور من در «خندوانه» را مطرح کردند، آقای جوان هم با من کار کرده بودند و با توجه به شناختی که از من داشتند پذیرفتند و خدا را شکر همه چیز خوب پیش می‌رود. خیلی‌ها می‌گویند من به جای آقای شعبان‌نژاد آمده‌ام، اما واقعا این طور نیست، کاری که من انجام می‌دهم ارتباطی به کار ایشان ندارد، یعنی اگر الان ایشان هم در برنامه حضور داشتند می‌توانستند کار خودشان را انجام دهند.

با توجه به حضور طولانی مدت آقای شعبان‌نژاد در «خندوانه» و شخصیت‌های محبوب‌شان، نگران نبودید که مردم با شخصیت «رکنی» ارتباط برقرار نکنند؟

بالاخره آقای شعبان‌نژاد هفت سال در «خندوانه» حضور داشتند، کارشان هم خوب و شیرین بود و مردم هم او را دوست داشتند، وقتی ناگهان تغییری ایجاد شود، بهترین کمدین ایران هم که جایگزین او شود، خیلی سخت از طرف مردم پذیرفته می‌شود و شاید این دغدغه دوستان «خندوانه» هم بوده است.

به لطف خدا نمایش‌های من همیشه جزو پرفروش‌ترین‌ها بوده، در کارهایی که بازی کردم هم بد نبودم و کارگردان‌ها راضی بودند. من اصولا اعتماد به نفس دارم و فکر می‌کنم وقتی در کاری وارد می‌شوم، می‌توانم موفق شوم. خیلی نگران نبودم، اما به این قضیه فکر می‌کردم که باید کاری کنم تا در همان قسمت‌های اول قلاب گیر کند و بتوانم تماشاگر را در دست بگیرم. وقتی شخصیتی عوض می‌شود، مردم گارد می‌گیرند و این گارد باید شکسته شود. خدا را شکر بازخوردهایی که گرفتم خیلی خوب و مثبت بوده است.

اما مردم تصور می‌کنند شما جایگزین نیما شعبان‌نژاد هستید.

بله، دقیقا چنین احساسی دارند، به نظرم مرور زمان این قضیه را حل می‌کند.

شخصیت «رکنی» کاملا حاصل کار نویسندگان برنامه است یا خودتان هم چیزهایی به آن اضافه کردید؟

امیر برادران به عنوان سرپرست نویسندگان از من شناخت دارد، با توجه به این شناخت می‌داند من چه می‌خواهم و اصولا خیلی خوب و طناز می‌‌نویسد، اما به لطف دوستان و رامبد عزیز دست من برای بداهه‌گویی باز است. چارچوب اصلی توسط امیر عزیز طراحی می‌شود و تا جایی که امکان داشته باشد، چیزهایی را اضافه کنم که شیرین‌تر شود، با هماهنگی دوستان اضافه می‌کنم. من کلا در کارهایم زیاد بداهه می‌گویم و سرکار آقای مدیری هم بخشی از دیالوگ‌ها را به صورت بداهه می‌گفتم.

در سریال «دراکولا» هم بازی کردید، تجربه همکاری با آقای مدیری چطور بود؟

در این کار هم همه چیز بسیار حرفه‌ای، خوب و درجه‌یک بود. فضای خیلی خوبی وجود داشت و برداشت‌های مختلفی که می‌رفتیم، فقط به خاطر خنده بازیگران بود، نه مشکلات دیگر. آقای مدیری اگر کارت را دوست نداشته باشد، قطعا می‌گوید و آقای جوان هم همین طور است، می‌گوید در «خندوانه» با هیچ کس تعارف ندارم و روی کارشان حساسیت دارند.

فکر می‌کنید بین «دودکش»، «دراکولا» و «خندوانه» بیشتر با کدام کار شناخته می‌شوید؟

قبل از این هم در سریال «تهران پلاک 1» بازی کرده بودم، اولین بار بود که مردم من را می‌دیدند و بازخورد بسیار خوبی داشت. خیلی‌ها هنوز آن سریال را یادشان هست و درباره آن صحبت می‌کنند. در «دراکولا» هم همین طور بود، با این که نقشم کم بود اما مردم آن را بسیار دوست داشتند. اولین سکانسی که با خانم آسایش بازی داشتم، آقای مدیری خیلی خوش شان آمد، قرار بود سریال 26 قسمت باشد و شخصیت من هم بیشتر در سریال حضور داشته باشد اما متاسفانه کار در 16-15 قسمت تمام شد.

به طور کلی نمایش خانگی در بعضی جاها و بعضی شهرستان‌ها بیننده کمتری دارد، اما «خندوانه» هفت سال است که روی آنتن می‌رود، مردم حتی در روستاها آن را تماشا می‌کنند و چهار شب در هفته روی آنتن است، مسلما دیده شدن در «خندوانه» بیشتر است. قطعا کار آقای مدیری هم برای من بسیار خوب بود و خیلی‌ها تماشا کردند، کارهای آقای مدیری بسیار خاص است و من خودم شخصیتم در «دراکولا» را خیلی دوست داشتم.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها