{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بنکسی با فروش شابلون اثرش از تبدیل زندان قدیمی به موسسه فرهنگی حمایت می‌کند

بنکسی با فروش شابلون اثرش از تبدیل زندان قدیمی به موسسه فرهنگی حمایت می‌کند
کدخبر : 9524

بنکسی قصد دارد با فروش شابلونی که به وسیله ان روی دیوار زندان رندینگ را نقاشی کرد به مبلغ ده میلیون پوند بخشی از هزینه خرید این زندان قدیمی و تبدیل ان به یک موسسه فرهنگی را تامین کند.

هنرام‌‍روز: انتظار می‌رود با کمک شوراهای محلی، حدود ۲.۵ میلیون پوند دیگر جمع‌آوری شود و به این ترتیب شاید بنکسی و اهالی ردینگ بتوانند جلوی فروختن زندان سابق را به سازندگان مجتمع‌های مسکونی و تجاری بگیرد. 

_117334443_banksy1

این شابلون پیش از این در گالری و موزه بریستول به نمایش درامده بود. برخی ستاره‌های بزرگ سینما از جمله جودی دنچ، کنث برانا، کیت وینسلت و ناتالی دورمر هم حمایت خود را از ایده و پیشنهاد بنکسی اعلام کرده‌اند و می‌خواهند زندان پیشین ردینگ را زودتر به مرکزی فرهنگی هنری تبدیل کنند.

skynews-banksy-reading-prison_5605584

زندان ردینگ همان زندانی است اسکار وایلد، شاعر و نمایشنامه‌نویس نامدار و محبوب ایرلندی در آن زندانی بود. بنکسی هم ماه مارس گذشته یک نقاشی روی یکی از دیوارهای این زندان سابق کشید که به نظر می‌رسید این شاعر همراه با یک دستگاه تحریر در حال پایین آمدن از دیوار و فرار کردن است. هر چند اندکی بعد خرابکاران بخش‌هایی از این نقاشی دیواری را تخریب کردند.

_90474453_oscar-split-2

_98698615_gettyimages-598320106

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها