{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

جشن تولد هنرمندان آذر ماهی در باغ زیبا

جشن تولد هنرمندان آذر ماهی در باغ زیبا
کدخبر : 9653

باغ زیبای تهران چهارشنبه ـ ۱۷ آذر ماه ـ میزبان جشن تولدی برای هنرمندان پیشکسوت متولد آذر ماه شد.

به گزارش هنر ام‌روز، برگزاری مراسم‌ دورهمی هنرمندان پیشکسوت که اغلب توسط موسسه هنرمندان پیشکسوت انجام می‌شد و به دلیل شیوع ویروس کرونا متوقف شده بود، از ماه گذشته با تسریع روند واکسیناسیون عمومی و فروکش کردن موج شیوع ویروس کرونا دوباره آغاز شد و این بار هنرمندان متولد آذر ماه در کنار یکدیگر تولدشان را جشن گرفتند. 

این مراسم که با حضور نیک‌نام حسینی‌پور (مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت)، مجید پوراحمدی (مدیر عامل صندوق اعتباری هنری)، علیرضا نادعلی(نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران) و تعدادی از هنرمندان پیشکسوت همراه بود، ساعت ۱۱ ظهر در باغ زیبا آغاز شد. 
 

جشن تولد هنرمندان آذر ماهی در باغ زیبا


در ادامه شرح خبرنگار بخش تجسمی ایسنا از این مراسم را می‌خوانید:

هنرمندان تک تک وارد باغ می‌شوند و در فرش قرمزی که برای عکس گرفتن تعبیه شده، در کنار دوستان و همسرانشان به یادگار عکس می‌گیرند. پس از صرف میوه و شیرینی وارد سالن می‌شوند تا هدیه‌ها را دریافت کنند. با ورود هنرمندان به سالن، صابر قدیمی ـ مجری برنامه ـ از مدیر عامل موسسه هنرمندان پیشکسوت برای سخنرانی به روی صحنه دعوت می‌کند. 

حسینی‌پور نیز متنی را که از قبل آماده کرده بود، می‌خواند و اظهار می‌کند: «هنرمندان بزرگی را در این مدت از دست دادیم که هر کدام به نحوی شناسنامه فرهنگی کشور بودند. چیزی که جان‌بخش است همین بخش کوچکی از هنرمندان هستند که در این مراسم حضور دارند. این هنرمندان در مناطق مختلفی ساکن هستند و به کشور ما هویت می‌دهند.» 
وی همچنین در ادامه پیشکسوتان را چراغداران فرهنگ و هنر می‌داند که به جامعه روشنایی می‌بخشند. 

جشن تولد هنرمندان آذر ماهی در باغ زیبا

جشن تولد هنرمندان آذر ماهی در باغ زیبا



اهدای وام ۳۰ میلیون تومانی

پس از مدیرعامل موسسه هنرمندان پیشکسوت، مجید پوراحمدی (مدیرعامل صندوق اعتباری هنر) به روی صحنه آمد و در خبری عنوان کرد: «تصمیم گرفتیم برای اینکه خدمتی به بخش خانواده داشته باشیم، هر هنرمند عضو صندوق که ازدواج کرد، ۳۰ میلیون به عنوان وام تقدیمشان کنیم. همچنین هر هنرمندی که صاحب فرزند شود، ۳۰ میلیون تومان وام با تسهیلات ۲ درصد به آن‌ها پرداخت خواهیم کرد.»

رونمایی از آلبوم «نیمه شب آذر ماه»

در ادامه این خبر از آلبوم «نیمه شب آذر ماه» ابوالفضل صادقی‌نژاد رونمایی شد و صدای سنتور در باغ زیبا به صدا درآمد. 

فاضل جمشیدی، خواننده نیز در حاشیه رونمایی از این آلبوم به روی صحنه آمد و درباره جایگاه آواز اظهار کرد: «ابتدا آواز بود و بعد ساز به وجود آمد اما درحال حاضر کمتر خواننده‌ای می‌تواند بدون ساز بخواند؛ چراکه ساز، دل آدم‌ها را کوک می‌کند. در کشور ما تک‌نوازی کمتر مورد توجه قرار می‌گیرد، درحالی که نوازنده‌ای اگر تک‌نوازی می‌کند، تمام وجود شخص در دستانش آمده است.» 

مدیران فرهنگی برای ایجاد حال خوب در شهر از پیشکسوتان کمک بگیرند

علیرضا نادعلی، نایب رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر تهران نیز به دعوت مجری برنامه به روی صحنه آمد در بیاناتی خاطرنشان کرد: «فکر می‌کنم گوش دادن به حرف‌های مسوولان حوصله‌سربر باشد و من هم مسئول نیستم. من به نمایندگی از همشهری‌های شما در اینجا حضور دارم. ما دیدگاهی داریم که توجه به هنرمندان و انجام برخی کارهای فرهنگی ـ هنری در شهر کمترین کاری است که می‌توانیم انجام دهیم.»

این مقام مسئول اضافه کرد: «نقطه بالاتر اما این است که ما هر کاری در شهر بخواهیم انجام دهیم، از دریچه فرهنگ و هنر به آن نگاه کنیم. به این صورت کارهای اجتماعی نیز طور دیگری خواهد شد. حقیقتا از خیلی از اساتید بزرگوار می‌توانیم برای سامان دادن به این شهری که به هم ریخته و دچار اغتشاش است، استفاده کنیم. اینکه شهر را به حال خودش در افسردگی رها کنیم بی‌سلیقگی است. مدیران فرهنگی باید برای ایجاد کردن حال خوب در شهر از شما پیشکسوتان کمک بگیرند.» 

وی ادامه داد: «در هر صورت شما یک خدمتگزار و بیش از یک نفر دارید که هرچه از دستمان برآید، انجام می‌دهیم.» 

پس از اتمام سخنرانی‌ها از نیکنام حسینی‌پور، علیرضا نادعلی و حسن ریاحی برای اهدای هدیه هنرمندان به روی صحنه دعوت شد. 

جشن تولد هنرمندان آذر ماهی در باغ زیبا

جشن تولد هنرمندان آذر ماهی در باغ زیبا

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها