{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

بازیگر پیشکسوت درگذشت

بازیگر پیشکسوت درگذشت
کدخبر : 9736

جلال پیشوائیان که با ایفای نقش‌های منفی در سینمای پیش و پس از انقلاب ایران به شهرت رسیده بود، صبح امروز (شنبه ۲۰ آذر) درگذشت.

به گزارش هنر ام‌روز، جلال پیشوائیان، بازیگر پیشکسوت سینمای ایران که سال‌ها در آلمان زندگی می‌کرد و چندی پیش به دلیل شکستگی لگن در بیمارستان شده بود، صبح امروز در سن ۹۱ سالگی، در آلمان درگذشت.

در حالی که هنرمندان سینما و برخی از بستگان جلال پیشوائیان خبر درگذشت او را تایید کرده‌اند، هنوز مشخص نیست پیکر این بازیگر برای خاکسپاری به ایران برخواهد گشت یا نه.

جلال پیشوائیان که زاده سال ۱۳۰۹ در تهران بود، از ورزش‌های رزمی و بوکس به سینمای ایران راه یافت و بیشتر در نقش‌های منفی ظاهر شد. او در طول ۴۹ سال زندگی حرفه‌ای خود، در بیش از ۸۰ فیلم سینمایی بازی کرد.

این بازیگر، در سال ۱۳۴۱ با ایفای نقش کوتاهی در فیلم سینمایی «گرگ‌های گرسنه»، ساخته محمدعلی فردین، وارد سینما شد و با فیلم «خداحافظ تهران» به کارگردانی ساموئل خاچیکیان، شناخته شد. آخرین نقش‌آفرینی سینمایی پیشوائیان، در فیلم‌های «فقط صدا می‌ماند» به کارگردانی سعید چاری و «۵۷۸ روز انتظار» ساخته احمد عبداللهیان در سال ۱۳۹۰ بود.

«قیصر»، «طوقی»، «رضا موتوری»، «خداحافظ رفیق»، «صادق کرده»، «ستارخان»، «بلوچ»، «خاک»، «کندو»، «ذبیح» و ...از مهم‌ترین آثار پیشوائیان در پیش از انقلاب هستند. او پس از انقلاب هم، در فیلم‌هایی چون «خط قرمز»، «سفیر»، «تیغ و ابریشم»، «تجارت»، «ضیافت»، «جرم» و ... بازی کرد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها