{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

پاپلی‌یزدی، چرا دیگر نمی‌خواهد به زادگاهش سفر کند؟

پاپلی‌یزدی، چرا دیگر نمی‌خواهد به زادگاهش سفر کند؟
کدخبر : 9769

کارگردان «شازده حمام»، مضمون این مستند را همزیستی مسالمت‌آمیز مردم کویر با یکدیگر دانست. او همچنین از تلاش خود در این فیلم گفت تا به این پرسش پاسخ دهد که چرا محمدحسین پاپلی‌یزدی، استاد جغرافیای دانشگاه و نویسنده، دیگر نمی‌خواهد به یزد سفر کند.

به گزارش هنر ام‌روز، مستند «شازده حمام» به کارگردانی احمد صراف‌یزد که پرتره‌ای درباره محمدحسین پاپلی‌یزدی، جغرافی‌دان، پژوهشگر و نویسنده ایرانی است، از فیلم‌های حاضر در پانزدهمین  جشنواره سینماحقیقت به شمار می‌آید.

این مستند، امروز (یکشنبه ۲۱ آذر)، در برنامه «فیلم خبر» جشنواره، معرفی و بررسی شد.

احمد صراف‌یزد، درباره این اثر گفت: «این فیلم روایتی از زندگی نویسنده کتاب «خاطرات شازده حمام» است. من پیش از این نیز فیلم‌های پرتره ساخته بودم و همواره رویای این را داشتم که پرتره‌ای درباره نویسنده این کتاب بسازم.»

این کارگردان ادامه داد: «ما یزدی‌ها که مردمان کویر هستیم، به صورت مسالمت‌آمیز با ادیان مختلف زیست می‌کنیم و مضمون قصه «شازده حمام» نیز همین است. مردم یزد هم به روایت نوستالژی‌ها، علاقه‌مند هستند و من هم دوست دارم که چنین قصه‌هایی را به تصویر بکشم.»

صراف گفت: «من تا به حال شش فیلم پرتره ساخته بودم و در این مستند سعی کردم کار خودم را انجام دهم و این موضوع را بررسی کنم که چرا نویسنده این کتاب (محمدحسین پاپلی‌یزدی)، دوست ندارد دیگر حتی به یزد سفر کند. امیدوارم فیلم دیده شود و اتفاقات خوبی برایش بیفتد. فکر می‌کنم این موضوع قابلیت این را داشته باشد که فیلمی بلند نیز درباره‌اش بسازم.»

پانزدهمین جشنواره بین‌المللی سینماحقیقت، به دبیری محمد حمیدی‌مقدم، از ۱۸ آذر آغاز شده و تا ۲۵ آذر ادامه خواهد یافت.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها