{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

متاورس، فضای جدیدی برای تعامل با هنر

گالری مجازی در متاورس، با طراحی زاحا حدید در آرت‌بازل ۲۰۲۱ میامی

گالری مجازی در متاورس، با طراحی زاحا حدید در آرت‌بازل ۲۰۲۱ میامی
کدخبر : 9797
خبرنگار:

زُها حَدید (زاده ۳۱ اکتبر ۱۹۵۰-درگذشته ۳۱ مارس ۲۰۱۶)، معمار برجسته عراقی-بریتانیایی در سبک واسازی بود. حدید در سال ۲۰۰۴ نخستین زنی بود که به دریافت جایزه معماری پریتزکِر نائل آمد. او در طول دوران فعالیت حرفه‌ای خویش حدود ۹۵۰ پروژه را در ۴۴ کشور به اجرا درآورد که پروژه هتل فرشته پاسارگاد در تهران یکی از آثار اوست. مجله فوربز در سال ۲۰۰۸، او را به عنوان شصت و نهمین زن قدرتمند جهان لقب داد.

هنر ام‌روز: ان‌اف‌تی‌ها (NFT) با حضور پرقدرتی که بازار امسال داشتند، آینده‌ای متفاوت از هنر در تلفیق با تکنولوژی بلاکچین عرضه کردند. به‌دنبال آن متاورس، هم‌چنان یکی از مهم‌ترین و قابل بحث‌ترین موضوعات دنیای امروز ماست. اهمیت روزافزون این تکنولوژی با پتانسل‌های بی‌انتهایی که دارد، آینده‌ای روشن، پر از فرصت اما کمی همراه با ترس را در ذهن ما ترسیم می‌کند.

 

ZahaHadid_RGB

 

در آرت‌بازل میامی امسال نیز، با وجود NFTها و هنر دیجیتالی و در کل، اهمیت تعامل هنر معاصر با تکنولوژی، گالری مجازی NFTism برای کشف و تعامل بیشتر با هنر، معماری در متاورس ارائه شد.

 

2_Nftism_Image_by_ZHA

 

 

3_Nftism_Image_by_ZHA

 

فضای طراحی‌شده در این گالری توسط تیم معماری زاحا حدید (ZHA) انجام شده است که بر تجربه‌ی کاربر، تعامل اجتماعی تمرکز داشته است. زاحا حدید از معروف‌ترین معماران دنیا می‌باشد. اغلب آثار وی انعکاس آمیزه‌ای از ساختمان‌سازی، زمین‌شناسی و مناظر اطراف است. آثار و طراحی‌های وی با حرکت و جریان داشتن، ضمن پیروی از هندسه نااقلیدسی، نظم جدیدی را در فضا ایجاد می‌کنند. معماری زها حدید را می‌توان تلاش برای ایجاد پلی میان مدرنیسم متقدم و عصر دیجیتال دانست.

 

5_Nftism_Image_by_ZHA

 

6_Nftism_Image_by_ZHA

 

7_Nftism_image_by_Journee

 

8_Nftism_image_by_Journee

 

9_Nftism_image_by_Journee

 

14_Nftism_image_by_Journee

 

15_Nftism_image_by_Journee

 

هم‌چنین عناصری مانند قایق، ماشین و صندلی که در این فضا قرار گرفته‌اند، همگی از طراحی‌های زاحا حدید می‌باشد. آرت‌بازی میامی تا ۴ دسامبر ادامه داشته است.

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها