{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

رقابت شولتس و ماکرون بر سر پاسخ به رسانه‌ها

رقابت شولتس و ماکرون بر سر پاسخ به رسانه‌ها
کدخبر : 9895

در پاسخ به سوالی از جانب رسانه‌ها، اولاف شولتس، صدراعظم آلمان، پاسخی فوری و رندانه داده است؛ در حالی که ماکرون سه دقیقه طول کشیده تا پاسخ بدهد.

به گزارش هنر ام‌روز، آلبرت کوچویی، گوینده پیشکسوت رادیو، در شرح مهمترین اخبار روزنامه‌های جهان در روز چهارشنبه _۲۴ آبان ماه_ می‌نویسد:
 

نه به ناتو

رقابت شولتس و ماکرون بر سر پاسخ به رسانه‌ها


پاری ماج، نشریه فرانسوی نوشت: ولادیمیر پوتین به بوریس جانسون می گوید، درباره مقاصد ناتو نسبت به اوکراین، نیاز به مذاکره فوری است. کرملین خواستار توافق قانونی است تا متحدان ناتو، به سرزمین‌های دیگران، دست درازی و تخطی نکنند.

هشدار آمریکا نسبت به رفتار چین

رقابت شولتس و ماکرون بر سر پاسخ به رسانه‌ها


گاردین نوشت: در حالی که آمریکا با استرالیا در ساخت زیردریایی‌های اتمی، تا آب های آن سو سرک می‌کشید، با این همه، وزیر خارجه آمریکا، آنتونی بلینکن نسبت به رفتار چین در منطقه هشدار می دهد. وزیر خارجه آمریکا، رفتار چین را عملیات ستیزجویانه می خواند.

کودتای مرگبار سودان

رقابت شولتس و ماکرون بر سر پاسخ به رسانه‌ها


اکسپرس در فرانسه نوشت: کودتای مرگبار سودان. آیا جنگ برای استقرار دموکراسی، همیشه، پیروزمندانه است؟ سودان بیش از هر کشوری در آفریقا، کودتای نظامی داشته است. سه قیام مردمی را شاهد بوده، با این همه، هنوز مردم در اعتراض اند.


شولتس مرد میدان

رقابت شولتس و ماکرون بر سر پاسخ به رسانه‌ها


دی ولت در آلمان نوشت: به نظر می‌آید شیوه های روبات‌گون اولاف شولتس در برخوردهای سیاسی، کارآیی دارد. کم‌تر از یک هفته، بر کرسی صدراعظمی آلمان تکیه زده  ـ نزده، به جهانیان، استعداد خاص، نادر و خارق العاده‌اش را نشان داده است.
این که قدرتی دارد که با آن، در دادن پاسخ‌های گنگ و مبهم و البته فرمایشی، روزنامه‌نگاران را سردرگم می‌کند. به نظر می‌آید این عادت دیرین سیاستمداران، هنوز مشتریان خود را دارد. شولتس در همین مدت کوتاه که این طور نشان داده است. دیدار با رسانه‌ها به گونه مشترک با نخست وزیر لهستان و دیدار با امانوئل مکرون، رئیس جمهوری فرانسه، نشان داد اولاف شولتس مرد این میدان است.


پاسخ رندانه

رقابت شولتس و ماکرون بر سر پاسخ به رسانه‌ها


دلی نیوز، روزنامه انگلیسی هم نوشت: در گپ و گوی با رسانه‌ها، درباره خط لوله گاز از روسیه به اروپا، از راه لهستان، ماتئوس موراویکی، نخست وزیر لهستان سردرگم بود. شولتس اما پاسخی رندانه داد. اگر روزی روسیه به اوکراین حمله کند، آلمان چه می‌کند، می‌گوید آلمان، مدت‌ها است گاز را منبع اساسی انرژی خود، نمی‌داند. امانوئل ماکرون، در دیدار با رسانه‌ها، سه دقیقه طول کشید تا پاسخ داد، اولاف شولتس اما در سه جمله پاسخ داد. «مرزهایمان را مراقب باشیم. از درگیری پرهیز کنیم. آینده، از آن همه است.» رندانه‌تر از این می شود؟


در حاشیه خبرهای امروز هم آمده است:


گوشت بدون گوشت

رقابت شولتس و ماکرون بر سر پاسخ به رسانه‌ها


لوموند نوشت: گوشت گیاهی، دارد جهان را تسخیر می‌کند. پدیده‌ای که آن را گوشت بدون گوشت می‌خوانند. در آمریکا، در همین زمستان، برگری به بازار آمد که «مک پلنت» نام گرفت. برگر و استیکی که از گیاه تولید شده است. وعده‌ای که ده سال پیش داده شده بود و امروز دارد بازار جهانی را از آن خود می‌کند. گوشت گیاهی که بر بشقاب های جهان آمده است. آن را گوشت فردا هم می خوانند. گوشتی گیاهی بر سر سفره ها آمده است.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها