{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

چهلمین روز نبود کامبیز درمبخش چگونه گذشت؟

چهلمین روز نبود کامبیز درمبخش چگونه گذشت؟
کدخبر : 9975

در چهلمین روز درگذشت کامبیز درمبخش، آثار این هنرمند در گالری کاما به نمایش گذاشته شد.

به گزارش هنر ام‌روز، نمایشگاه کاریکاتورهای دیده‌نشده کامبیز درمبخش که متعلق به دهه ۴۰ و ۵۰ شمسی است، جمعه ـ ۲۶ آذرماه ـ همزمان با چهلمین روز درگذشت این هنرمند به همت گالری کاما و مشارکت موسسه هنرمندان پیشکسوت با حضور افرادی چون هادی سیف (پژوهشگر هنرهای سنتی)، رامین درمبخش (هنرمند نقاش و عکاس و فرزند کامبیز درمبخش)، رضا رفیع طنزپرداز، امیرمسعود انوشفر (معمار)، عبدالرضا امیراحمدی (مجری)، محمدتقی جلیلی (گرافیست) و ... افتتاح شد.

گالری کاما در خیابان پاسداران، گلستان دهم، ساختمان فرین طبقه دوم واقع است.

درم‌بخش متولد ۱۳۲۱، فارغ التحصیل هنرستان هنرهای زیبای تهران، برنده چندین جایزه بزرگ معتبر جهانی بود و تاکنون چندین نمایشگاه مستقل از آثارش در کشورهای مختلف جهان برگزار شده است. بسیاری از کاریکاتورهای او در روزنامه‌ها و مجلات معروف داخلی و بین‌المللی منتشر شده و این هنرمند با نشریات معتبری همچون نیویورک تایمز، اشپیگل و نبل اشپالتر همکاری کرده است.

کامبیز درم‌بخش از جمله هنرمندانی است که معمولا به اتفاقات محیط اطراف خود توجه داشت و به آنها واکنش نشان می‌داد. کامبیز درم‌بخش تاکنون کتاب‌های زیادی در زمینه تصویرسازی و کاریکاتور در ایران و خارج از کشور منتشر کرده است که از آن جمله می‌توان به «مینیاتورهای سیاه»، «خاطرات فرشته‌ها»، «بدون شرح»، «کتاب کامبیز»، و «اگر داوینچی مرا دیده بود» اشاره کرد.

این هنرمند در سال ۱۳۹۳ نشان شوالیه هنر و ادبیات فرانسه را دریافت کرد. دولت فرانسه این نشان را برای تقدیر از هنرمندان، فعالان سیاسی و مدنی و افرادی که به موفقیت‌های قابل ستایشی دست می‌یابند، اعطا می‌کند. مرحوم شجریان و کیارستمی و همچنین شهرام ناظری از دیگر هنرمندان ایرانی هستند که موفق به کسب این جایزه شده‌اند.

کامبیز درم‌بخش روز شنبه (۱۵ آبان۱۴۰۰) در پی ابتلاء به ویروس کرونا در سن ۷۹ سالگی درگذشت.

گزارش ایسنا از این نمایشگاه در گفت‌وگوهای اختصاصی با مسوولان برگزاری، متعقابا ارسال می‌شود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها