{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

«شیر آسیایی» به کتابفروشی‌ها آمد

«شیر آسیایی» به کتابفروشی‌ها آمد
کدخبر : 15869

کتاب «شیر آسیایی» به قلم علی گلشن از سوی انتشارات کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان منتشر شد.

به گزارش هنر ام‌روز، کتاب «شیر آسیایی» به نویسندگی علی گلشن و با عکاسی علی گلشن، فریبرز حیدری و علیرضا شهرداری که از مجموعه ۵ جلدی «حیات وحش ایران» است، منتشر شد. در این کتاب ابتدا به معرفی ویژگی‌های شیر آسیایی پرداخته شده است که در پایان با روایت تصاویر، توضیح‌های بیشتری درباره زیستگاه این حیوان ارائه می‌دهد. همچنین در کتاب «شیر آسیایی» تعدادی از حیوانات وحشی دیگری نیز معرفی شده است.

در خلاصه پشت جلد کتاب آمده است: «همه ما از کودکی با شیرها و قدرت و شجاعت آنها آشنا شده‌ایم. گاهی بزرگ‌ترها از شیرهای قصه‌ها برایمان گفته‌اند و گاهی در کارتون‌ها، فیلم‌ها و کتاب‌ها تصویر این گربه‌سان بزرگ و زیبا را دیده‌ایم.»

در این کتاب نخست ردپای شیر را در فرهنگ ایران دنبال می‌کنیم. سپس با اعضای گروه گربه‌های بزرگ و ویژگی‌های ظاهری، محل زندگی و پراکندگی شیر آسیایی آشنا می‌شویم. در ادامه نکته‌هایی درباره تغذیه، شکار و خلق و خوی شیرها می‌خوانیم و در پایان با رفتارهای دوران تولیدمثل و فعالیت‌هایی برای بازگشت دوباره شیرها به ایران آشنا می‌شویم.

ببر هیرکانی، گرگ خاکستری، یوزپلنگ آسیایی و گوزن زرد ایرانی دیگر حیواناتی است که مجموعه «حیات وحش ایران» که به سراغ آنها رفته است.

کتاب «شیر آسیایی» با جلد سخت به قیمت ۳۷هزار تومان در شمارگان ۲۵۰۰ نسخه از سوی انتشارات کانون پرورش فکری برای گروه سنی نونگاه (بالای ۱۲ سال) منتشر شده است.

علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را از فروشگاه‌های کانون پرورش فکری در سراسر کشور و یا پایگاه فروش اینترنتی محصولات کانون به نشانی Digikanoon.ir تهیه کنند.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها