{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

معرفی برنده جایزه «تی. اس. الیوت»

ارزشمندترین جایزه شعر بریتانیا به «بانی کاپیل» رسید

ارزشمندترین جایزه شعر بریتانیا به «بانی کاپیل» رسید
کدخبر : 2541

«بانی کاپیل» شاعر بریتانیایی – هندی برای مجموعه شعر «چطور یک قلب را بشوییم» به عنوان برنده امسال جایزه ادبی «تی. اس. الیوت» معرفی شد. این کتاب بر روابط پیچیده‌ای که بین یک مهاجر مهمان و شهروند میزبان به وجود می‌آید تمرکز دارد.

به گزارش هنرام‌روز و به نقل از گاردین، در مجموعه شعر «چطور یک قلب را بشوییم»، یک مهاجر میزبان لیبرالش را توصیف می‌کند و سعی دارد بگوید «تا ابد در خانه شخص دیگری مهمان بودن چقدر طاقت‌فرسا است».

این شاعر هندی – بریتانیایی برای کسب این جایزه ۲۵هزار پوندی با شاعرانی همچون «جو مورگان» و «ناتالی دیاز» به رقابت پرداخت.

به گفته «لاوینیا گرینلا» رئیس هیات داوران این جایزه ادبی، مجموعه شعر «کاپیل» توسط تمامی اعضای هیات داوران انتخاب شده است.

«چطور یک قلب را بشوییم» نخستین مجموعه بلند «کاپیل» است که در بریتانیا منتشر شده، با این حال این شاعر در دو دهه اخیر کتاب‌های دیگری در ایالات متحده به چاپ رسانده است.

«کاپیل» که پدر و مادر هندی دارد در انگلستان متولد و بزرگ شده است و اکنون نیز در بریتانیا و ایالات متحده زندگی می‌کند.

جایزه «تی‌.اس. الیوت» از سال ۱۹۹۳ برای بزرگداشت نام «توماس استرنز الیوت» شاعر، نمایش‌نامه‌نویس و منتقد ادبی برنده‌ نوبل ادبیات نام‌گذاری شده است. او در سال ۱۸۸۸ در ایالت میسوری آمریکا به دنیا آمد و در مجموع، هفت نمایش‌نامه، ۱۷ اثر غیرداستانی و ۱۰ کتاب شعر نوشت. «الیوت» از کسانی چون «هومر»، «دانته»، «شکسپیر» و «جوزف کنراد» الهام گرفت و خود الهام‌بخش نویسندگان دیگری شد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها