{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

کتابی که امیلیا کلارک را از اندوه و افسردگی نجات داد

کتابی که امیلیا کلارک را از اندوه و افسردگی نجات داد
کدخبر : 3696

امیلیا کلارک می‌گوید: «من معمولا در کتابفروشی‌ها زندگی می‌کنم و همیشه در حال خواندن هستم. وقتی در میانه خواندن کتابی نباشم، ناشادم.»

به گزارش هنر ام‌روز به نقل از خبرگزاری ایران آرت، امیلیا کلارک، بازیگر نقش دنریس تارگرین مادر اژدها در سریال «بازی تاج و تخت» (Game of Thrones) می‌گوید یک کتاب در دوران قرنطینه به او کمک کرده با اندوه حاصل از مرگ پدرش کنار بیاید.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از BBC's Cultural Frontline، امیلیا کلارک می‌گوید: «من معمولا در کتابفروشی‌ها زندگی می‌کنم و همیشه در حال خواندن هستم. وقتی در میانه خواندن کتابی نباشم، ناشادم.»

در میان همه کتاب‌هایی که این ستاره سریال بازی تاج و تخت در دوران قرنطینه کرونایی مطالعه کرده، یکی از آن‌ها نه تنها دیدگاهش را درباره زندگی، بلکه درباره مرگ هم تغییر داده است: «چرا کاری را که بهت گفته‌اند انجام نمی‌دهی؟» (Why Didn't You Just Do What You Were Told) اثر رمان‌نویس و مقاله‌نویس، «جنی دیسکی» (Jenny Diski). 

جنی دیسکی در سال ۲۰۱۶ پس از مدت‌ها جدال با سرطان از دنیا رفت. این کتاب، مجموعه‌ای از ۳۳ مقاله او است که از میان بیش از ۲۰۰ مقاله‌ که در طول حیاتش برای مجله لاندن ریویو (London Review of Books) نوشت، انتخاب شده است. 

کلارک می‌گوید: «وقتی (به دلیل همه‌گیری کرونا) دیگر نتوانستم به کتابفروشی بروم، عضو یک سرویس ارسال کتاب شدم و هر ماه یک کتاب برایم فرستاده می‌شد که از قبل نمی‌دانستم چیست و این خیلی هیجان‌انگیز بود. این کتاب هم یکی از آن‌ها بود.» او اعتراف می‌کند که جذب سبک نوشتن دیسکی شده است.

نیویورک تایمز چندی پیش در رابطه با این کتاب نوشت: (این کتاب) دارای ظرافتی به دور از پیچیده‌گویی و حاصل تفکر جذاب دیسکی است.

دافنه مرکین، نویسنده این مقاله نیویورک تایمز می‌گوید: کاش آدم‌های بیشتری شبیه به دیسکی فکر می‌کردند. در آن صورت دنیا بخشنده‌تر، کمتر سطحی و بی‌نهایت جای جذابتری بود. 

کلارک این کتاب را در صفحه اینستاگرام خود با ۲۷ میلیون فالوئر معرفی و آن را کتابی شوخ‌طبعانه، اندوهناک، دارای نگاهی عمیق و خردمندانه توصیف کرد. این پست اینستاگرامی نظر دکتر ایان پترسون، شاعر و استاد دانشگاه را جلب کرد که تا زمان مرگ دیسکی همسر او بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها