{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

والتر ایزاکسون که پیش از این زندگی نامه استیو جابز را نوشت در حال نگارش کتاب ایلان ماسک است

والتر ایزاکسون که پیش از این زندگی نامه استیو جابز را نوشت در حال نگارش کتاب ایلان ماسک است
کدخبر : 4895

مانند دیگران اشخاص ثروتمند دنیا، ایلان ماسک نیز گوشه چشمی به میراث خود دارد و می‌خواهد بداند ثروت عظیم او برای نسل امروز و آیندگان چگونه تعبیر و فهمیده می‌شود و نیز مشتاق است که خودش هم سهمی در چگونگی این فهم و تعبیر داشته باشد. شاید به همین دلیل است که او اخیر فاش کرده والتر ایزاکسون، بیوگرافی‌نویس مشهور امریکایی -که در سال 2011 ، زندگی‌نامه استیو جایز را منتشر کرد- حالا در حال نگارش کتابی درباره زندگی خود اوست.

هنرام‌‍روز: ماسک در توئیت‌های بعدی اضافه کرده که بیوگرافی ایزاکسون را درباره بنیامین فرانکلین، از پدران بنیان‌گذار امریکا را بسیار دوست داشته و دوباره تکرار کرده شاید روزی کتاب زندگی‌نامه خود را با قلم خودش بنویسد.

تاکنون کتاب‌های بسیاری درباره مدیرعامل تسلا، زندگی و حرفه‌اش نوشته شده که کتاب «ماسک، تسلا، اسپیس‌اکس و فتح آینده‌ای رویایی» نوشته اشلی ونس یکی از همین‌ها است که با استقبال خوب منتقدان روبه‌رو شده است. روزنامه فایننشیال‌تایمز این کتاب را پرتره‌ای جذاب از کارآفرین دره سیلیکون نامیده؛ هرچند روزنامه نیویورک‌تایمز آن را در حد شرح حال قدیسین و دیکته‌کردن امور تقلیل داده است.

اما به نظر می‌رسد ماسک نظر چندان مثبتی درباره کتاب‌های زندگی‌نامه دیگری که اخیرا درباره او منتشر شده ندارد. از جمله کتاب «بازی قدرت؛ تسلا، ایلان ماسک و شرط‌بندی قرن» نوشته تیم هینگز،‌ خبرنگار وال‌استریت ژورنال که در اوایل ماه میلادی جاری منتشر شد.

روزنامه تایمز درباره این کتاب اخیر نوشته «کتاب هینگز چهره درخشان ماسک را کنار می‌زند و او را فردی نشان می‌دهد که در اخراج‌کردن کارمندانش -بی‌آنکه استحقاق آن را داشته باشند- سریع عمل می‌کند.»

گفتنی است که نویسنده در این کتاب روایت‌های بسیاری را نقل کرده از جمله این‌که ایلان ماسک می‌خواسته مدیرعامل شرکت اپل شود؛ اما تیم کوک این درخواست را رد کرده است. هرچند مدیرعامل تسلا رخ‌دادن چنین اتفاقی را انکار کرده و گفته هیچ مکالمه‌ای بین او و تیم کوک صورت نگرفته است. حالا اما به نظر می‌رسد که این کارآفرین ثروتمند احتمالا می‌داند والتر ایزاکسون درباره چه‌چیزی می‌خواهد در کتابش بنویسد.

بیوگرافی ایزاکسون درباره استیو جایز با دسترسی بی‌سابقه‌ای به بنیانگذار اپل نوشته شد و برای نگارش دقیق جزئیات، خوانابودن و بینش فوق‌العاده احساسی مورد تحسین منتقدان قرار گرفت.

منبع: ایبنا

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها