{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

قبل از خواب کتاب بخوانید تا استرستان کم شود

قبل از خواب کتاب بخوانید تا استرستان کم شود
کدخبر : 4900

مطالعات گروهی از محققان عصب‌شناس نشان می‌دهد چند دقیقه مطالعه کتاب پیش از خواب به کاهش استرس و دورشدن از مشکلات روزمره و داشتن خوابی راحت کمک می‌کند و برخلاف آن خواندن مطالب موجود در اینترنت یا چرخیدن در شبکه‌های اجتماعی باعث استرس می‌‍شود.

هنرام‌‍روز: نتایج تحقیقات انجام شده در دانشگاه ساسکس انگلستان نشان می‌‍دهد کسانی که به جای مطالب و محتواهای اینترنتی از کتاب به خصوص انواع چاپی استفاده می‌کنند دارای خواب بهتری در طول شب هستند.

 دکتر دیوید لوئیس، عصب‌شناس و استاد این دانشگاه طی تحقیقاتی متوجه شده است که مطالعه کتاب مورد علاقه پیش از خواب تا میزان 68درصد استرس را در انسان کاهش داده و موجب خواب بهتر می‌شود.

 بر اساس مطالعات دکتر لوئیس و همکارانش مطالعه کتاب تاثیری به مراتب بهتری نسبت به گوش دادن به موسیقی یا پیاده روی پیش از خواب دارد.

 وی در بررسی های خود روی دانشجویان متوجه شده 6 دقیقه مطالعه پیش از خواب کافی است که انسان را از عوامل ناراحت کننده مانند افکار مزاحم و مشکلات روزمره جدا کند.

 غیر از مطالعه دکتر لوئیس مطالعات مشابه پیشین نیز چنین نتایجی را نشان داده است. در سال 2015 گروهی از دانشجویان انگلیسی در تحقیقات مشابهی در مرکز «ماترس» برای آزمایش نتیجه مطالعه روی خواب شرکت کرده بودند که از آن بررسی نیز همین نتیجه گرفته شد.

منبع ایبنا

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها