{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

عاطفی غربی، نجف دریا بندری شد

عاطفی غربی، نجف دریا بندری شد
کدخبر : 4919

امروز ۱۶ مردادماه اقای اروین کاریکاتوریست عکسی در اینستاگرامش منتشر کرد که نشان می‌دهد تابلوی خیابان نجف دریابندری در خیابان ارمغان غربی، حدفاصل خیابان ولی‌عصر و نلسون ماندلا در تهران نصب شده است و خیابان ارمغان شرقی هم به نام همسر او، فهمیمه رستگار نامگذاری شده است.

BE2E87D7-58B0-4D2C-9B66-F56CB43B89C5هنرام‌روز: منتشرکننده این عکس در اینستاگرامش توضیح داده که ماموران در ابتدا تابلو را اشتباه نصب کرده‌بودند و سپس آن را از خیابان عاطفی غربی به ارمغان غربی منتقل کردند.

در بوشهر، زادگاه نجف دریابندری هم سال گذشته خیابانی به نام او تغییر یافته بود که به دلیل اشتباه نوشتن نام او خبرساز شده بود. این اشتباه پس از مدتی اصلاح شد.

 

نجف دریابندری ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ در سن نود و یک سالگی درگذشت.

آقای دریابندری از مشهورترین و معتبرترین مترجمان ادبیات جهان بود که ترجمه آثاری از نویسندگانی مانند ارنست همینگوی، مارک تواین، ویلیام فاکنر و کازوئو ایشی‌گورو را در کارنامه‌اش دارد.

او مجموعه‌ای از آثار غیرداستانی را هم ترجمه کرده که آثار فلاسفه‌ای همچون برتراند راسل و آیزایا برلین در میان آنها به چشم می‌خورد.

بسیاری از کسانی که با آثار ادبی و فلسفی نجف دریابندری آشنایی ندارند، او را با کتاب دیگری می‌شناسند که با سی بار تجدید چاپ نام او را از کتابخانه‌ها به فضای خانه‌ها و آشپزخانه‌ها آورد.

شورای شهر تهران در جلسه ۳۰ خرداد ۱۴۰۰ با نام‌گذاری دو خیابان به نام نجف دریابندری و صمد بهرنگی موافقت کرده بود.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها