{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

یادداشت‌های روزانه زندان

معرفی کتاب سالن ۶

معرفی کتاب سالن ۶
کدخبر : 5134

کتاب سالن ۶ نوشته سیدابراهیم نبوی یادداشت‌های روزانه وی در زندان است که به اتفاقات روزمره و گاه به احساسات واقعی نویسنده پرداخته است.

در این کتاب، نبوی علاوه بر احساسات و اتفاقات روزمره خود، روایت‌ها و گفته‌های دیگران نیز نقل کرده و در تلاش بوده تا هر نوشته حس واقعی خود یا شخصیت راوی را به همراه داشته باشد.

اسامی ذکر شده در کتاب سال ۶ گاه واقعی و با اسم کوچک آن‌ها است و گاه با نام‌های مستعار که به طنز روی آن‌ها گذاشته شده آمده‌اند.

نبوی در بخش پایانی کتاب فهرست مفصلی از اصطلاحات و واژه‌های متداول در زندان همراه با تلفظ و شرح معنی و مفهوم آن‌ها درج کرده‌است.

لازم به ذکر است که سید ابراهیم نبوی در ۲۳ مردادماه ۱۳۷۹ به دلیل مقالات و نوشته‌هایش در روزنامه‌های دوم خردادی دستگیر و به هشت ماه زندان محکوم شد.

نبوی در مقدمه کتاب نوشته‌است: "روز ۲۳مرداد ماه دستگیر شدم. دستگیر شدن من به نوشته‌هایی بر می‌گشت که در چند روزنامه مختلف در سال‌های اخیر چاپ کرده بودم. اتهامات من شامل توهین به مسئولان مملکتی، اهانت، اشاعه اکاذیب و تبلیغ علیه نظام بود. اولین سلولی که وارد آن شدم در بازداشتگاه ۲۴۰ بود. سی روز آنجا بودم .بعدا به مدت دو ماه به سالن شماره شش بازداشتگاه ۲۶۹ آموزشگاه شهید کچویی رفتم. در تمام این مدت جلسات بازجویی و تحقیق ادامه داشت و سرانجام پس از سه ماه به دادگاه رفتم. جلسه دادگاه یک روز بیشتر طول نکشید و من به هشت ماه زندان محکوم شدم ... "

یکی از یادداشت‌های این کتاب در اپیوزد دوم پادکست رادیونامه با عنوان "نامه‌ها و یادداشت‌های زندان" خوانده شده‌است.

برای شنیدن این اپیزود اینجا کلیک کنید.

 


 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها