{{weatherData.name}} {{weatherData.weather.main}} ℃ {{weatherData.main.temp}}

نگرانی ملاله یوسف‌زی برای وضعیت زنان در افغانستان

نگرانی ملاله یوسف‌زی برای وضعیت زنان در افغانستان
کدخبر : 5245

ملاله یوسف‌زی، برنده جایزه صلح نوبل، درباره وضعیت زنان و اقلیت‌ها در افغانستان ابراز نگرانی کرده است. خانم یوسف‌زی در توییتی نوشت: "ما در کمال ناباوری شاهد قدرت گرفتن طالبان در افغانستان هستیم."

هنرام‌روز: او گفت: "من عمیقا نگران زنان ، اقلیت ها و مدافعان حقوق بشر هستم. قدرتهای جهانی ، منطقه ای و محلی باید خواستار آتش بس فوری ، ارائه کمک های فوری بشردوستانه و حفاظت از پناهندگان و غیرنظامیان شوند."

ملاله، هنگامی که ۱۳ سال داشت، در اثر تیراندازی که یکی از هوادران «طالبان»، بخشی از جمجمه خود را از دست داد.  ایستادگی او و مبارزه سرسختانه جهانی او برای تشویق ادامه تحصیل دختران خردسال، حمایت دولت‌های غربی و تشویق سازمان‌های حقوق‌بشری را برانگیخت و همزمان با انتشار کتاب پرفروشی به نام «من ملاله هستم» در مجمع عمومی سازمان ملل، سخنرانی هیجان‌انگیزی ادا کرد و جوانترین برنده جایزه صلح نوبل شد.

البته گفته می‌شود جمع کثیری از اهل پاکستان، از طبقه متوسط و تحصیلکرده و مرفه گرفته تا آدم‌های کوچه و بازار و تجار و مغازه‌داران و حتی بعضی روزنامه‌نگاران، نظر مثبتی نسبت به خانم «یوسف‌زی» ندارند. فدراسیون مدارس خصوصی پاکستان، متشکل از ۱۵۰ هزار مدرسه خصوصی، خواستار منع فروش کتاب «من ملاله هستم» در پاکستان شد و حتی یک روز را به تظاهراتی تحت عنوان «من ملاله نیستم» اختصاص داد.

 

ارسال نظر:

  • پربازدیدترین ها
  • پربحث ترین ها